مدیر آموزش و پرورش آبیک:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: داشتن بصیرت سبب می‌شود در خط ولایت فقیه باقی بمانیم و در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته و حرکت کنیم.
کد خبر: ۳۵۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 27 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی ظهر امروز در نشست بصیرتی بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی شهر آبیک که در سالن سمائیان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ولایت‌پذیری، وحدت و بصیرت مردم سبب شده انقلاب اسلامی از فراز و نشیب‌هایی که آن را تهدید می‌کند، عبور کند.

وی افزود: حماسه 9 دی بیانگر پیوند مردم با رهبری بود که موجب شد بصیرت و بینش مردم انقلابی ایران برای دنیا ثابت شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: رمز موفقیت هر فردی در جامعه اسلامی این است که امام و پیشوای زمان خود را شناخته و پشت سر آن حرکت کند؛ یعنی جلوتر و عقب‌تر از رهبری نباید حرکت کرد.

یحیایی اضافه کرد: بصیرت یعنی داشتن فکر و اندیشه‌ای که انسان بتواند با آن مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و از سطحی‌نگری به مسائل خارج شده و به فهم و شناخت عمیق  دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: برای شناخت کامل حق از باطل انسان باید دوراندیش بوده و با پیروی از عالمان وارسته به بصیرت دست یابد تا بتواند در فتنه‌ها حق را از باطل تشخیص دهد.

این مسؤول با بیان اینکه رعایت ایمان و تقوای الهی معیارهای درونی هستند، یادآور شد: این مهم انسان را از کار سخت و پر‌خطر باز می‌دارد که پیمودن مسیر اهل‌بیت‌(ع) هم در این زمینه راهگشا است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: داشتن بصیرت سبب می‌شود در خط ولایت فقیه بمانیم و در مسیر صراط مستقیم قرار گرفته و حرکت کنیم.

یحیایی ادامه داد: با افزایش بصیرت می‌توان به درستی دوست را از دشمن شناخت و از ضربه وارد کردن به دشمن جلوگیری کرد.

وی با تأکید افزایش بصیرت و فهم عمیق سره از ناسره به دانش‌آموزان از سوی متولیان تعلیم و تربیت عنوان کرد: تحقق این امر سبب می‌شود دانش‌آموزان در شرایط سخت مسیر زندگی را پیدا کنند، بنابراین رفتار معلمان باید به گونه‌ای تأثیرگذار باشد که دانش‌آموزان به عنوان الگو از رفتار آن‌ها درس بگیرند.

این مسؤول صداقت را اصل بزرگ تربیت ذکر و خاطرنشان کرد: عملکرد معلمان باید به امر تعلیم و تربیت مطلوب باشد تا دانش‌آموزان مهارت خوب زندگی کردن‌ را آموخته و در روزهای سخت زندگی در مسیر درست حرکت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: امام سجاد(ع) در یکی از دعاهای خود فرموده است، « خدایا در تربیت فرزندان توکلم به تو است و اگر تو کمک نکنی شاید به نتیجه مطلوب نرسم».

یحیایی افزود: در زمان فتنه تشخیص حق از باطل کار دشواری است که به فرمایش امام علی(ع) باید همانند بچه شتر بود و به گونه‌ای عمل کرد که افراد نتوانند از بچه شتر شیری بدوشند و یا سواری بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار