مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قزوین خواستار شد
مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بانوان در حفظ و احیاء محیط‌زیست نقش بسزایی ایفا می‌کنند در این زمینه جمعیت زنان حامی محیط‌زیست تشکیل شده تا با بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.
کد خبر: ۳۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 26 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برنامه جامع عملیاتی اظهار داشت: برای تمام سال برنامه جامع عملیاتی به تفکیک شهرستان‌ها و مناطق طراحی و پیش‌بینی شده به صورتی که تک‌تک وظایف و مسؤولیت‌ها در حوزه‌های محیط‌زیست به ویژه محیط‌زیست طبیعی مشخص و تعیین شده است.

وی عنوان کرد: برنامه جامع عملیاتی در قالب 35 برنامه طراحی و پیش‌بینی شده که در این برنامه‌ها وظایف و مسؤولیت‌های تعداد 16 دستگاه اجرایی در حوزه محیط‌زیست مشخص و معین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اشاره به وضعیت محیط‌زیست افزود: همچنین باید یک گزارش کامل و جامع از وضعیت محیط‌زیست تدوین و تهیه شود چراکه نبود و فقدان آن در کشور احساس می‌شود.

شمسی‌پور با بیان اهمیت برنامه شکوفایی شهری تصریح کرد: 66 شهر از کشورهای جهان متقاضی و داوطلب اجرای برنامه شکوفایی شهری بود که از میان این تعداد شهر متقاضی و داوطلب شهر قزوین به عنوان پایلوت شکوفایی شهری انتخاب شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه دشت جنوبی قزوین زیستگاه آهو بوده، خاطرنشان کرد: دشت قزوین زیستگاه آهو بوده که اکنون آهو در دشت قزوین وجود ندارد در صورتی که احیاء و زیست‌ گونه جانوری آهو در دشت ممکن است که در این زمینه با پیگیری‌های صورت گرفته بخش خصوصی اعلام آمادگی و مشارکت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه بانوان در حفظ و احیاء محیط‌زیست نقش بسزایی ایفا می‌کنند در این زمینه جمعیت زنان حامی محیط‌زیست تشکیل شده تا با بهره‌مندی از ظرفیت آن‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

شمسی‌پور با اشاره به ظرفیت باغستان‌های سنتی قزوین تصریح کرد: مساحت باغستان‌های سنتی قزوین 2 هزار و 500 هکتار بوده که پنج پروژه در قالب طرح حفاظت از این باغستان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیابانی شدن دشت الله‌آباد در جنوب قزوین یکی از تهدیدات مهم در حوزه محیط‌زیست بوده به صورتی که 100 هزار هکتار از اراضی قزوین بیابانی شده و دو طرح برای کنترل ریزگردها در دشت جنوبی قزوین اجرا شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، 10 تشکل زیست محیطی فعال در این استان وجود دارد که دارای مجوز و فعالیت مطلوب است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار