تابناک: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: گازرسانی به شهر کویری استان خور، انارک، جندق و فرخی طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 13 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شركت گاز استان، سعید مومنی با بیان اینکه این شهرها در حال حاضر از سوخت‌های فسیلی به عنوان انرژی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: گازرسانی به این شهرها از طریق جایگاه‌هایCNG به وسیله کپسول‌های بزرگ قابل حمل انجام خواهد شد.

وی علت تاخیر درگازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان‌های سطح استان را فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری (خط هشتم انتقال گاز)، پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه و تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد و گفت: تا کنون از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده که از انرژی گاز برای تامین سوخت این شهرها استفاده شود.

وی تصریح کرد: استاندارد مصرف انرژی در بیشتر کشورها مطابق با بررسی‌های اصولی اقتصادی و فنی صورت می‌گیرد و هر انرژی که مقرون به صرفه‌تر باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مومنی افزود: در عملیات اجرایی این طرح تمامی زیر ساخت‌های گازرسانی اعم از شبکه‌ها، خطوط انتقال ایستگاه‌ها، علمک‌ها و... راه اندازی می‌شود اما گازطبیعی از کپسول‌های بزرگی که در ایستگاه‌های CNG مستقر خواهد شد به شبکه‌ها تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: پس از اینکه خط انتقال سراسری یازدهم به استان اصفهان رسید این کپسول‌ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد.

وی گفت: با اجرای این طرح 4شهر و 100 روستای تابعه ، از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :