بارش برف در آخرین روز از پاییز و در شب 'چله' پس از سال ها انتظار موجب خوشحالی مردم استان چهارمحال و بختیاری شد.
کد خبر: ۳۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 20 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، بارش برف در شب چله و سفیدپوش شدن اقصی نقاط استان پس از خشکسالی های 9 سال اخیر امید را در دل مردم این استان و نیز استانهای همجوار زنده کرد.
چندسالی است که مردم این استان شب چله بدون برفی را تجربه کرده اند، شبی که همراه با سفیدی برف خاطرات را در دل مردم زنده نگه می داشت.
در همین حال مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آغاز بارش برف در اقصی نقاط استان از بامداد امروز را نوید داده بود که مردم شب چله برفی را خواهند گذراند.
مهرداد قطره سامانی افزود: از صبح امروز بارش برف در شهرستان کوهرنگ و شمال شهرستان اردل و نیز شهرستان شهرکرد آغاز شده است.
وی ادامه داد: اوج بارش برف در استان تا ساعت 22 امشب است و پیش بینی می شود در مرکز استان در حدود 4 سانتیمتر بارش برف داشته باشیم.
قطره سامانی تصریح کرد: با کاهش میزان بارندگی از اواخر وقت امشب و کاهش دما، برای فردا پدیده مه گرفتگی و یخ زدگی انتظار می رود.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان برف انباشته شده در شهر چلگرد 11 سانتیمتر گزارش شده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 70 سانتیمتر برف در این ایستگاه انباشته شده بود.
قطره سامانی همچنین از میانگین 147 میلیمتری باران در استان طی سال زراعی جاری ( اول مهر تا 30 آذر) خبر داد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار