بسته فرهنگی و هنری
تابناک: اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.
کد خبر: ۳۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 12 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، اصفهان از دیرباز به عنوان شهر علم، فرهنگ و هنر و تمدن شناخته می شده و از همین رو دارای مفاخر بسیاری در عرصه های فرهنگ و هنر کشور و جهان است، با توجه به این ظرفیت مناسب تابناک در نظر دارد به بررسی مهم ترین رخدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته می پردازد.


http://isfahan.isna.ir//Files/News/Image/13942/51694.jpg

به گزارش تابناک به نقل از مهر، آنا نعمتی در جلسه نقد و بررسی فیلم انارهای نارس که در حوزه هنری اصفهان اظهار داشت: یکی از برترین فیلم‌های‌ من در طول ۱۸ سال حضور در این عرصه با بازی در فیلمِ کارگردانی بسیار جوان و خوش سلیقه در سینمای ایران رقم خورد و بر این اساس به فیلم انارهای نارس افتخار می کنم.

وی با اشاره به اینکه کارگردان این فیلم نیز اصفهانی است، بیان داشت: این شهر تاریخی جوانهای بسیار با انگیزه و با افتخاری را به جهان سینمای معرفی کرده و امیدوارم گرچه حمایت‌های ‌خوبی در شان سینمای ایران انجام نمی شود حداقل اصفهانی که مهد تمدن و فرهنگ و در دنیا زبانزد است از هنرمندانش به خوبی حمایت کنند تا دغدغه‌ای برای فیلمسازی نداشته باشند.

بازیگر سینمای ایران با اشاره به حضورش در اصفهان بیان داشت: من چند فیلم در اصفهان بازی کردم و با اخلاق خوب و روحیه خوش مردم اصفهان آشنا هستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط چگونگی پذیرش نقش خود در فیلم انارهای نارس گفت: قرعه بازی در نقش « انسی» توسط آقای مصطفوی به نام من خورد در حالیکه پس از خواندن فیلمنامه به هیچ عنوان تصور نمی کردم من بازیگر این نقش خواهم بود.

نعمتی افزود: پس از انتخابم برای این نقش سوالی که همواره در ذهنم وجود داشت این بود که چرا من برای این نقش انتخاب شدم و احساس می کردم چنین نقشی به من نمی‌خورد و قادر به ایفای آن نخواهم بود.

فیلمنامه انارهای نارس کامل ترین فیلمنامه ای است که دیده ام

وی تاکید کرد: این نکته قابل ذکر است که فیلمنامه انارس های نارس کامل ترین فیلمنامه ای بود که با آن مواجه شدم به گونه‌ای که همه کاراکترها یک پرونده کامل از زندگیشان داشتند.

بازیگر انارس‌های نارس ادامه داد: هر بازیگری زمانی که فیلمنامه را می خواند شمایلی از شخصیت موردنظر را در ذهن تصور می کند که در مورد این فیلم من توانستم تصور کاملی از شخصیت انسی به دست آورم اما بازهم این سوال «چرا من؟» وجود داشت.

وی بیان داشت: البته کارگردان به کارش ۱۰۰ درصد اطمینان داشت ومطمئن بود با گریم، لباس، صورت و لحن قادر به ایفای این نقش خواهم بود و بعد از چند جلسه صحبت، تست گریم و لباس و تمرین، قدم زدن و خرید با لباس‌های تمرین در محلات پایین شهر و سفر با مترو به نقاط موردنظر کم کم برای من برای بازی در این نقش اعتماد خاصی ایجاد شد.

نعمتی تصریح کرد: سکانس اول فیلم که تمام شد کارگردان به من گفت که « انسی من همین است» اما من به اندازه‌ای برای بازی در این نقش استرش داشتم که تصور می کردم کارگردان به من دلداری می دهد اما کم کم نقش برایم ملموس تر شد.

وی با بیان اینکه لهجه این کاراکتر مربوط به هیچ کجا نیست و اصلا نفهمیدم چگونه ایجاد شد، اضافه کرد: در سکانس اول و دوم اتفاقات لازم در من شکل گرفت و تا پایان فیلم تنها یک روز از این پروژه جدا بودم.
****
نمایش " شب زده‌ها" بر روی صحنه می رود
****

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، این نمایشبه کارگردانی محسن عرب‌زاده و نویسندگی محسن رهنما به همت کمیته فرهنگ شهروندی در تالار هنر اصفهان به روی سن می‌رود.

"شب زده‌ها" قصه رفتگری را روایت می‌کند که در هنگام جمع کردن آشغال‌ها در اثر برخورد یک سوزن آلوده به هپاتیت با دستش به این بیماری مبتلا می‌شود؛ اما به دلیل سهل انگاری چند ماه بعد متوجه بیماری‌اش می‌شود و حالا سعی دارد از شرکتی که برای آن کار می‌کرده یا شخصی که آشغال‌ها را به دست او داده است؛ احقاق حق کند اما ...

در این نمایش مژگان نوایی، محمد ترابی، امین زارع، آرزو حق شناس و سهند سیاوشی به ایفای نقش می‌پردازند.

 "شب زده‌ها" از 25 اردیبهشت‌ماه تا 15 خردادماه ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر اصفهان به صحنه می‌رود.


****
حضور برترین های داستان نویسی در اصفهان
****
http://isfahan.isna.ir//Files/News/Image/13942/51700.jpg

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی جشنواره، هم زمان با برپایی اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده رود در خردادماه سال جاری، کارگاه‌های تخصصی با حضور داستان نویسان مطرح کشور و دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

محمد رضا آذین ضمن اعلام این خبر گفت: میهمانان این جشنواره علاوه بر داستان نویسان مطرح اصفهان، کورش اسدی، ابوتراب خسروی، علیرضا سیف الدینی و یوسف انصاری از داستان نویسان مطرح کشور خواهند بود که علاوه بر نشست‌های عمومی در کارگاه‌های تخصصی نیز از آن‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

مسئول روابط عمومی جشنواره افزود: عنوان‌های انتخابی برای کارگاه‌های تخصصی عبارت است از آسیب شناسی داستان نویسی معاصر ایران، بررسی مؤلفه‌های مکتب داستان نویسی اصفهان، کارگاه آموزشی مروری بر دستور زبان ادبیات داستانی و نشست داستان خوانی که در این جشنواره به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

وی از برپایی نمایشگاه کتاب و عکس در کنار این جشنواره خبر داد و افزود: در این برنامه از کتاب جشنواره که محتوایی علمی و ادبی دارد نیز رونمایی می‌‌شود.

به گزارش ایسنا، اختتامیه اولین دوره‌ جشنواره‌ی سراسری دانشجویی "داستان کوتاه زاینده رود" با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي از 4 تا 6 خرداد ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

همچنین دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونت فرهنگی علوم پزشکی برقرار می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت جشنواره به نشانی www.esfahan.jdfarhangi.ir مراجعه نمایید یا با شماره تلفن 03137923052 تماس حاصل فرمایید.

برنامه اختتامیه و کارگاه‌ها به شرح ذیل است:

1-مراسم اختتامبه با حضور داستان نویسان مطرح کشور و همراه با برنامه‌های ویژه
زمان: 4 خرداد، ساعت 8 تا 13
مکان: دانشگاه علوم پزشکی، تالار دکتر علی شریعتی

2-کارگاه آموزشی آسیب شناسی داستان نویسی معاصر ایران با حضور یوسف انصاری
زمان: 4 خرداد، ساعت 15 تا 17
مکان: خانه مشروطه اصفهان واقع در خیابان نشاط، کوچه ۱۴

3-نشست داستان خوانی با حضور ابوتراب خسروی و داوران جشنواره
زمان: 5 خرداد، ساعت 10 تا 12
مکان: دانشگاه علوم پزشکی، تالار دکتر علی شریعتی

4-کارگاه آموزشی بررسی مؤلفه‌های مکتب داستان نویسی اصفهان با حضور کورش اسدی
زمان: 5 خرداد، ساعت 12 تا 14
مکان: دانشگاه علوم پزشکی، تالار دکتر علی شریعتی

5-کارگاه آموزشی مروری بر دستورزبان ادبیات داستانی با حضور علیرضا سیف الدینی
زمان: 6 خرداد، ساعت 10 تا 12
مکان: دانشگاه علوم پزشکی، تالار دکتر علی شریعتی

****

برگزاری کنسرت موسیقی نور در تاریکی(سایه ها)
****

کنسرت موسیقی نور در تاریکی(سایه ها) کاری از گروه موسیقی نوژان به همت هنرسرای خورشید اصفهان اجرا می شود.
سرپرست این گروه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایمنا افزود: سبک موسیقی این اجرا نزدیک به راک و پاپ و مضامین و مفاهیم ترانه های ساخته شده در آن، نوردر تاریکی و سنتز(نتیجه فیزیکال) نور و تاریکی است که منتج به سایه ها می‌شوند.
بابک رجبی ادامه داد: فضای کلی این اثر ملهم از مجموعه شعر "سایه ها" اثر جواد قبادی است که به عنوان بن مایه شکل گیری اثر مورد توجه بوده ولی ترانه سرای تمام ترانه های آن محسن آزادی است.
وی با اشاره به مفهومی بودن این اجرا افزود: اجرای آثار مفهومی و توجه به این موضوع از ویژگی های گروه نوژان است؛ ایده اجرای این کار نیز بعد از کنسرت لباسخوانی و با خوانش اشعار جواد قبادی پیش آمد که با توجه به اینکه اشعار وی در قالب شعر نو بود، از محسن آزادی خواستیم ملهم از این فضا برای اجرا ترانه بسراید؛ بنابراین شعر در این اجرا محوریت اصلی دارد و اشعار موسیقی ما را به جریان انداخته است.
وی اضافه کرد: ترتیب اجرای قطعات این کنسرت شامل تولد سایه ها، هم سایه، سایه شوم، سایه‌ هدایت و مرگ سایه ها(سایه رنگی) است.
شایان ذکر است؛ اعضای گروه نوژان در کنسرت نور و تاریکی(سایه ها) عبارتند از: مازیار یزدانی: گیتاراکوستیک، احسان جهان دیده: هارمونیکا، دامون صفایی: گیتاربیس، مهدی نصوحی: کیبورد، رامتین کجباف: درامز، گیتارالکتریک: رامتین ملک محمدی، موسیقی پیلی‌بک: مجید آتش طینت، گوینده و ایده پرداز نمایشی: سینا فرزادی پور، خواننده: مهدی نصر، نوازنده تار و سرپرست گروه: بابک رجبی
این کنسرت روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در هنرسرای خو رشید اصفهان واقع در پل چمران، نبش کاوه، روبه روی پمپ بنزین، کوچه آفتاب اجرا می شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار