تابناک: دومین همایش علمی روش‌های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر از 23 اردیبهشت‌ماه در چهار نشست طی سه روز در شهرهای مختلف استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 12 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از رسا، روح الله عباسیان، دبیر جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر اظهار داشت: دومین همایش علمی روش‌های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر در راستای نهادینه کردن این مهم در چهار نشست طی سه روز در شهرهای مختلف استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش یاد شده از سوی جامعه عبادالرحمن بصیر، دانشگاه پیام نور واحد گز، مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان و کانون فرهنگی ندای ایمان برگزار می‌شود.

عباسیان عنوان کرد: ارائه راهکارها برای گسترش و اجرایی کردن این دو فریضه، تلاش در راستای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی منکر، همراه سازی بیشتر نخبگان با موضوع مربوطه، انجام کارهای علمی در حوزه این دو فریضه، هم اندیشی و هم گرایی تشکل‌های مردمی و هم افزایی بیشتر فعالان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از جمله محورهای این همایش است.

وی تصریح کرد: نخستین نشست همایش روز چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 تا 18 در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار و در آن پیام مراجع عظام، آیت الله جوادی آملی و علوی گرگانی قرائت می‌شود.

دبیر جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد قائم‌مقامی از اساتید حوزه و دانشگاه، محمد صادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، حجج اسلام راعی و خطاط از پژوهشگران حوزه و دانشگاه و جمعی از اساتید و محققان سراسر کشور در این نشست به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی افزود: دومین نشست همایش روش‌های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر شامگاه چهارشنبه، با سخنرانی جمعی از محققان حوزوی و دانشگاهی، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان گرگاب اصفهان برگزار می‌شود.

عباسیان تأکید کرد: روز پنج‌شنبه از ساعت 9 صبح تا 12 نشست سوم این همایش در آستان مقدس اسحاق بن موسی بن جعفر در شهرستان خوراسگان اصفهان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آخرین نشست و اختتامیه این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام دانشمند و جمعی از مسؤولان فرهنگی و صاحب نظران از ساعت 17:30 در تکیه دوازده امام شهرستان گز اصفهان برگزار می‌شود.

دبیر جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر بیان کرد: بیش از 80 مقاله به همایش یاد شده ارسال شده است که از این میان 10 مقاله در بخش ارائه ایده، 12 مقاله در بخش سخنرانی و 33 مقاله در بخش پوستر ارائه خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این همایش از فعالان امر به معروف و نهی از منکر کشوری دعوت به حضور می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نشست‌های هم اندیشی و گفتمانی از بخش‌های جانبی این همایش است.

عباسیان خاطرنشان کرد: افرادی که در نشست دانشگاه پزشکی شرکت می‌کنند، گواهی معتبر حضور در همایش را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: در اختتامیه همایش به بهترین پوستر و نیز یک مقاله ارائه ایده برتر و سه مقاله برتر در بخش سخنرانی که بهترین ارائه را داشته باشد، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

دبیر جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر در پایان از محققان و پژوهشگران و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر کشور دعوت به عمل آورد تا در این همایش حضور یابند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار