تابناک: 14 لغایت 20 اردیبهشت‌ماه هر سال در روز شمار سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت، هفته جهانی ایمنی نامگذاری شده که شعار امسال، هفته ایمنی برای کودکان نامگذاری است.
کد خبر: ۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 12 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، معاون امور عمرانی استاندار اصفهان در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راهها در سال جاری، با اشاره به اقدامات موثر ایمنی در نوروز 94 در سطح راههای استان گفت: در سال 94 باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط نسبت به بالا بردن افزایش ایمنی در راه‌های استان تلاش کرد.


وی خواستار برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های امداد جاده‌ای در خصوص سفرهای تابستانی شد و اظهار کرد: با توجه به پیک سفرهای تابستانی بعد از ماه مبارک رمضان دستگاه‌های امداد جاده‌ای با برنامه‌ریزی مناسب در خصوص ایمن‌سازی محورهای استان اقدام کنند.

همچنین فرزاد دادخواه، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اکثر تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان اصفهان عامل انسانی و خواب‌آلودگی است، گفت: برای جلوگیری از اینگونه حوادث نیاز به فرهنگ‌سازی گسترده در سطح ملی و استانی است.

وی با اشاره به هفته جهانی ایمنی تصریح کرد: 14 لغایت 20 اردیبهشت ماه هفته ایمنی نامگذاری شده است که امسال با اعلام سازمان ملل متحد هفته ایمنی برای کودکان است که در این راستا اداره کل راه و شهرسازی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط ضمن آموزش ایمنی به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان اصفهان، بیانیه‌ای که از خواسته‌های کودکان و دانش‌آموزان است در مراسم صبحگاه روز 20 اردیبهشت در 61 مدرسه استان قرائت و از دانش‌آموزان دعوت می‌شود که با امضای این بیانیه به کمپین حمایت از بیانیه مزبور بپیوندند.

دادخواه به چند بند مهم این بیانیه اشاره کرد و گفت: راه‌ها باید آنقدر ایمن باشند تا ما بتوانیم با خیال راحت، پیاده به مدرسه رفت و آمد کنیم، ما پیاده‌روهایی امن و گذرگاه دوچرخه‌سواری امن می‌خواهیم، می‌خواهیم در مسیر راه‌ها، موانعی برای کند شدن رفت و آمد وسایل نقلیه قرار داده شود، از همه صاحبان وسیله نقلیه در هر نقطه از ایران می‌خواهیم که مواظب بچه‌ها باشند از جمله بندهای این بیانیه است.

مدیر راهداری اداره کل با بیان اینکه 11 هزار نفر از راکبین موتورسوار و وانت‌سوار با همکاری پلیس راه و دستگاه‌های مرتبط در حاشیه راهها آموزش دیده‌ان،د گفت: این اقدامات در جهت افزایش ایمنی کودکان و دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار