یک مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون را باید به موتور محرک پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد.
کد خبر: ۳۴۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 14 December 2016
به گزارش تابناک ، حمدالله رستمی روز سه شنبه در همایش نقش تعاونی های منابع طبیعی در توسعه پایدار روستا و ایجاد اشتغال در قزوین افزود: در حال حاضر ظرفیت بالایی برای اجرای طرح های اقتصادی از طریق بخش تعاون در کشور وجود دارد که باید از آنها به شکل مطلوب تر از گذشته بهره برد.
وی با بیان اینکه فلسفه تعاون بر اصل همکاری و مشارکت قرار داده شده است،گفت: بدون شک همکاری از رقابت که هدف آن حذف دیگری است، بهتر می باشد.
رستمی خاطرنشان کرد: اگر توسعه کشورها برپایه مشارکت و تعاون شکل بگیرد شاهد کاهش اختلاف و فاصله طبقاتی و ایجاد یک جامعه برخوردار از فرصت های برابر اقتصادی هستیم.
این مسئول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:باید حامی افراد مستعد و توانمند در زمینه جلب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های اقتصادی از طریق تعاون باشیم تا بتوانیم از ظرفیت های داخلی مناطق استفاده کرده و در جهت پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
وی با بیان اینکه هم افزایی در ذات فعالیت های مبتنی بر تعاون نهفته است،افزود:با توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در سطح جامعه می توان بخش قابل توجه از معضل بیکاری را کاهش داد و مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در این همایش با استقبال از گسترش تعاونی های مرتبط با حوزه منابع طبیعی در مناطق روستایی، گفت: این کار به مدیریت و حفاظت بهتر عرصه های طبیعی منجر می شود.
علی اکبر اسداللهی با اشاره به وجود 22 هزار بهره بردار مراتع و عرصه های طبیعی در استان قزوین، افزود: وجود تعاونی های یاد شده که نماد سپردن امور به مردم هستند، می تواند به بهره برداری مطلوب آب و خاک منتهی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار