رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان خبر داد:
تابناک: رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌ داوطلب فعال نفر در جمعیت هلال‌احمر گلپایگان به فعالیت مشغول هستند که 470 نفر را آقایان و 530 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حمیدرضا کریمیان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شده بود، اظهار کرد: 18 تا 24 اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ نام‌گذاری شده و شعار امسال این هفته «دنیای آرام، انسان مهربان» است.

وی با بیان اینکه در هفته هلال‌احمر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه رؤسای اداراتی که عضو کمیته مدیریت بحران هستند، تجلیل از نجات‌گران و امدادگران و اعضای برتر هلال‌احمر، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی گلزار شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان ادامه داد: تست رایگان قند و فشار خون، اهدای خون توسط داوطلبان هلال‌احمر، مانور لحظه صفر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری المپیاد شهرستانی طرح دادرس و برگزاری جشنواره غذاهای سالم و سنتی توسط داوطلبان شهرستان از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته محسوب می‌شود.

وی همچنین مروری بر برنامه‌های سال گذشته جمعیت هلال‌احمر گلپایگان داشت و افزود: بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای گلپایگان در محور موته به گلپایگان با اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال و کلنگ‌زنی و آغاز احداث پایگاه امداد محور خمین به گلپایگان از جمله برنامه‌های مهم این جمعیت در سال گذشته بود.

کریمیان با اشاره به اینکه در سال گذشته در محور موته به گلپایگان 51 مورد تصادف اتفاق افتاد که هشت نفر در این تصادفات کشته و 119 نفر مجروح شدند، تاکید کرد: از این تعداد 48 نفر درمان سرپایی و 76 نفر از مجروحان هم به بیمارستان اعزام شدند و 455 نفر هم با مراجعه حضوری مشاوره و یا امدادرسانی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: محور خمین به گلپایگان نیز یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد شهرستان است و با احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید غزنوی در این محور، امدادرسانی خوب و به موقعی به مصدومان و حادثه‌دیدگان صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان افزود: در سال گذشته در محور خمین به گلپایگان 49 مورد تصادف اتفاق افتاد که در این حوادث 92 نفر مجروح شدند و 32 نفر سرپایی مداوا و 66 نفر هم به بیمارستان اعزام شدند و 275 نفر هم مراجعه حضوری به پایگاه امداد جاده‌ای داشتند.

وی یادآور شد: در دو پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهرستان گلپایگان 9 امدادگر با دو دستگاه آمبولانس و خودروهای مخصوص آماده امدادرسانی هستند.

* پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پایگاه امدادی محور خمین

کریمیان تصریح کرد: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای محور خمین به گلپایگان تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید غزنوی در محور خمین به گلپایگان 250 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: تا‌کنون 120 میلیون تومان تخصیص یافته و علاوه بر پایگاه امدادی انبار نیز احداث می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 115 میلیون ریال به بخش درمان اختصاص یافت و همچنین طرح‌های سفره‌های مهربانی، فرشتگان رحمت برگزار شد که در این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 252 میلیون ریال بین 630 خانوار محروم در روستاها بسته‌های غذایی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در طرح فرشتگان رحمت و در آستانه شب عید 300 بسته غذایی و پوشاک با اعتباری بالغ بر 18 میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است، تصریح کرد: این عمل انسان دوستانه با کمک داوطلبان و خیران شهرستان صورت گرفت.

کریمیان همچنین به کاروان‌های سلامت و اعزام پزشک به مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 880 دوز واکسن مننژیت برای حجاج و 196 دوز واکسن آنفولانزا برای افراد واجدالشرایط تزریق شده است.

* شرکت 1000 نفر در دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه

وی ادامه داد: در سال گذشته و امسال بیش از یک‌هزار نفر در دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کرده‌اند و در حال حاضر بیش از یک‌هزار داوطلب فعال در جمعیت هلال‌احمر گلپایگان به فعالیت مشغول هستند که 470 نفر را آقایان و 530 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان تاکید کرد: طی تفاهمنامه‌ای که با آموزش و پرورش گلپایگان منعقد شد تمام معلمان، مربیان و کارکنان آموزش و پرورش گلپایگان در دوره‌های مقدماتی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کردند و موفق به دریافت گواهی‌نامه شدند.

وی با بیان اینکه چهار کانون هلال‌احمر در دانشگاه‌های گلپایگان به فعالیت مشغول هستند، بیان کرد: در دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد اسلامی، فنی و مهندسی و پیام چهار کانون جمعیت هلال‌احمر به فعالیت مشغول است و پیش‌بینی می‌شود با فعالیت این کانون‌ها تعداد داوطلبان افزایش یا‌بد.

کریمیان یادآور شد: در نوروز امسال خدمات خوبی توسط پایگاه‌های امداد و نجات به مسافران و مصدومان و حادثه‌دیدگان ارائه شد به طوری که از بین 50 پایگاه امدادی در سطح استان اصفهان، گلپایگان موفق به کسب رتبه سوم شد.

وی اظهار کرد: شاخصه‌هایی مانند امکانات رفاهی برای بازماندگان در سفر، تجهیزات امداد، آموزش‌های تخصصی امدادگران از جمله شاخصه‌هایی بوده که در این رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با همکاری داوطلبان و امدادگران این رتبه را به نخست ارتقا دهیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گلپایگان همچنین از طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در سوانح) در آموزشگاه‌های گلپایگان خبر داد و گفت: 150 دانش‌آموز مستعد از آموزشگاه‌های گلپایگان سال گذشته انتخاب شدند و روز پنج‌شنبه 24 اردیبهشت ماه امسال آزمون عملی و کتبی این دانش‌آموزان در هلال‌احمر شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه‌برداری از محورهای مواصلاتی روستاهای گلپایگان سال گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: اکشن‌پلن روستاها و مسیرها و محورهای روستایی برای مواقع اضطراری تهیه شده و در حال حاضر اکشن‌پلن شهر آغاز شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار