دبیر انجمن دوست‌داران محیط‌ زیست نجف‌آباد:
تابناک: دبیر انجمن دوست‌داران محیط زیست شهرستان نجف‌آباد گفت: شرکت‏‌های مرتبط با رفع آلایندگی‌‌ها درجه‌‌بندی ندارند.
کد خبر: ۳۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 12 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نوید حسنی با اشاره به اینکه ما در عصر پیشرفت و تکنولوژی زندگی می‌‌کنیم، اظهار کرد: زمانی که از صنعت صحبت می‌‌شود، باید به دنبال آلودگی هوا نیز باشیم.

وی با بیان اینکه آلودگی آب، هوا و خاک هم‌‌زمان مطرح می‌‏شود، اضافه کرد: از دیدگاه افراد فعال در حوزه محیط زیست حفظ زمین و پیرو آن جانداران ساکن در آن به عنوان مادر طبیعت مدنظر است.

دبیر انجمن دوست‌داران محیط زیست شهرستان نجف‌‌آباد با تاکید بر اینکه البته نباید یک‌‌بعدی به هر موضوعی نگاه کنیم و صورت مسئله را پاک کنیم، تصریح کرد: نهضتی همگانی و فراگیر مورد نیاز است تا به رفع مسئله‌‌ای با موضوع آلودگی محیط زیست بپردازد.

وی با اشاره به اینکه کیمیا چدن به عنوان یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی علویجه در بخش مهر‌‌دشت شهرستان نجف‏‌آباد قرار دارد، ادامه داد: این واحد صنعتی از یک سو توانسته تعداد بسیاری کارگر را استخدام کند و از سوی دیگر هنوز جزو صنایع آلاینده محیط زیست است.

حسنی تاکید کرد: این واحد صنعتی برخلاف پیگیری‏‌های مداوم اداره محیط زیست شهرستان نجف‌‏آباد، هنوز نتوانسته از فهرست صنعت‏‌های آلاینده خارج شود و استاندارد‌‌های موجود را رعایت کند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع به صورتی است که گروهی کم‌‌کاری مسئولان مربوطه و گروهی کم‌‌کاری مسئولان صنعت را عامل اصلی این موضوع می‌‏دانند، ادامه داد: اما هرگز شخصی پای درد و دل و گلایه‌‏های صاحبان صنایع ننشسته است تا بداند کم‌‌کاری از کجا است.

دبیر انجمن دوست‌داران محیط زیست شهرستان نجف‌‌آباد گفت: این واحد صنعتی در شمال غربی پارک ملی قمیشلو یکی از زیستگاه‌‏های شاخص استان اصفهان قرار دارد و آلودگی‏‌های ایجاد شده علاوه بر تاثیر بر انسان‌‏ها می‌‏تواند تاثیری جبران‌نا‌پذیر بر گونه‌‏های موجود در این عرصه بر جای بگذارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اخطار‌‌های مداوم اداره محیط زیست از سال 90 این واحد آلاینده اقدام به عقد قرارداد‌‌هایی با شرکت‏‌های متولی برای نصب فیلتراسیون کرده‌ اما همچنان آلاینده است.

حسنی با بیان اینکه سؤالی که در ذهن ایجاد می‏‌شود، این است که آیا شرکت‏‌هایی که موظف به اجرای طرح‌‏های فیلتراسیون هستند، در عمل اقدامی را انجام می‌‌دهند یا خیر، ادامه داد: کیمیا چدن با صرف هزینه‌‏های چند 10 میلیون تومانی و عقد سه قرارداد با سه شرکت در طول چهار سال، هنوز آلاینده محسوب می‌‌شود.

وی تصریح کرد: انتقاد سازنده‏‌ای که می‏‌توان به جان خرید از سوی صاحبان صنعت است که گلایه دارند شرکت‏‌‌های مرتبط با رفع آلایندگی آب، خاک و هوا از سوی سازمان‌‏های مربوطه و دیگر درجه‌‌بندی ندارند و دلیل این موضوع باید مشخص شود.

دبیر انجمن دوست‌داران محیط زیست شهرستان نجف‌آباد اضافه کرد: همچنین این موضوع مطرح است که چرا با تمام موضع‌‌گیری‌‌ها در برابر صنعت، هیچ‌‌گاه نشست‌‌هایی در قالب پرسش و پاسخ دو طرفه بین محیط زیست و صنعت برقرار نمی‌‏شود که یک آشتی به همراه داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار