مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از آغاز سرشماری زمستانه حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 11 December 2016
به گزارش ابناک شهرکرد، شهرام احمدی افزود: این طرح به صورت سنتی و براساس مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی با اولویت چهارپایان اجرا می شود.
به گفته وی، سرشماری حیات وحش از جمله پستانداران و پرندگان 2 بار درسال به صورت تابستانه و زمستانه در مناطق حفاظت شده در این مناطق انجام می شود.
احمدی اظهار کرد: طرح سرشماری حیات وحش به منظور جمعیت موجود علفخواران شاخص، ترکیب سنی وجنسی گونه ها، وضعیت زیستگاه ها و کمبودها و نارسایی های موجود، مقایسه میزان جمعیت و تنوع پستانداران و عوامل تهدید حیات وحش، ارائه راهکارهای بهبود مدیریت و پایش مناطق تحت مدیریت سازمان اجرا می شود.
وی گفت: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن یک درصد مساحت کشور بیش از یکهزار و 200گونه گیاهی و 294 گونه جانوری شناسایی شده دارد.
این استان با داشتن 28 گونه بومی در میلیون هکتار، بالاترین درصد گونه بومی کشور را دارد.
احمدی اظهار کرد: طرح سرشماری زمستانه پرندگان نیز نیمه اول دی ماه سال جاری در استان انجام می شود.
استان چهارمحال وبختیاری به دلیل قرار داشتن در منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است و هم اینک 12.5 درصد مساحت این استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
هم اینک با احتساب ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی قرار دارد.
منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار