مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت و کنترل تالاب ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر در برابر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 10 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، عبدالمحمد نجاتی اظهار کرد: با توجه به نظارت مستمر شبکه‌های دامپزشکی تاکنون موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.
وی افزود: با توجه به گزارش و شیوع این بیماری در چند استان کشور نظارت، آموزش و بازدید از محل‌های تجمع پرندگان و مرغداری‌ها در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرندگان مهاجر به عنوان عامل اصلی ورود آلودگی و بیماری طیور هستند، افزود: اکیپ‌های دامپزشکی همواره از مکان‌های تجمع پرندگان در سطح استان بازرسی و از تلفات آن ‌ها نمونه ‌گیری می کنند.
نجاتی با اشاره به نظارت مستمر شبکه‌های دامپزشکی بر عرضه مرغ تاکید کرد: شهروندان می‌توانند بدون هیچ نگرانی از محل‌ های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی این مواد پروتئینی پرمصرف خام را تهیه کنند.
استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه سه رودخانه کارون، دز و زاینده رود و داشتن چندین تالاب یکی از زیستگاه های دائمی و موقت پرندگان مهاجر محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار