مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ساکنین محدوده بافت های فرسوده اصفهان از تسهیلات با کارمزد 12 درصد برای بازسازی بناهای خود استقبال نمی کنند.
کد خبر: ۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸ 08 February 2015
به گزارش تابناک، محمود محمود زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محدودتی برای اعطای وام در بافت فرسوده وجود ندارد ولی در عین حال متقاضیان کارمزد این وام را بیشتر از کارمزد تسهیلات مسکن مهر می دانند.

وی گفت: اکثر املاک بافتهای فرسوده فاقد سند مالکیت است که این مشکل استفاده از تسهیلات موجود را با محدودیت مواجه کرده است .

وی افزود:برای حل این مشکل پیشنهاد معرفی دو ضامن برای استفاده از تسهیلات ارایه شده است که در صورت تصویب در شورای عالی مسکن مشکل صاحبان بناهای فرسوده حل می شود.

وی با بیان اینکه پس از اصفهان در شهرهای خمینی شهر و کاشان آمار بافت فرسوده بیشتر از شهرستانهای دیگر استان است، گفت: باید تمهیداتی اعمال شود تا ساماندهی بافت فرسوده سرعت بیشتری یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن دو هزارو 157هکتار بافت فرسوده وجود دارد در حالی که مدیران شهری معتقدند در این شهر چهارهزارو 100 هکتار بافت فرسوده موجود است.

محمود زاده گفت: بیشترین تقاضای دریافت تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در استان مربوط به اصفهان، گلپایگان و کاشان است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ششهزار و 300 هکتار بافت فرسوده وجود دارد، گفت: دو هزار و 157 هکتار از این بافت ها در اصفهان قرار دارد که باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه پنج ساله توسعه هر سال 10 درصد از بافت فرسوده کشور احیا می شود، اظهار کرد:50 درصد از اعتبارات وزارت مسکن به بافت فرسوده تخصیص می یابد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه اول در بخش ˈخود مالکینˈ را در کشور کسب کرده است، گفت: آذربایجان شرقی در بخش بافت فرسوده از اصفهان جلوتر است و اقدامات خوبی در ساماندهی طرح های مسکن انجام داده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: احیای ابنیه ها و ساختمان های محدوده بافت های فرسوده شهرهای استان اصفهان نیازمند حمایت دستگاه های مختلف است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای 103 شهر است، تصریح کرد: در بیشتر این شهرها بافت فرسوده وجود دارد و باید برای بهسازی و احیای آنها تدبیری اندیشیده شود.

وی روند کار در بافت های فرسوده را در زمان حاضر کند عنوان کرد و افزود: شهرداری ها برای صدور پروانه در این بافت ها با مالکان آنها همکاری خوبی می کنند.

همچنین معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: دستگاه های مرتبط با مسکن از جمله شهرداری ها از ظرفیت و توانمندی های تعاونی های مسکن غیر مهر برای احیای بافت های فرسوده استان استفاده کنند.

علیرضا تیغ ساز افزود: دستگاه های مرتبط با بخش مسکن می توانند با ارائه تخفیف ویژه برای این تعاونی ها در جهت افزایش ساخت و سازها و کاهش هزینه ها کمک کنند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات هزینه های شهرداری و خدمات آن برای خانه های تعاونی ساز بیش از هزینه های صرف شده در بخش خصوصی می شود که یکی از مشکلات پیش روی تعاونی هاست.

معاون تعاونی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر 10 هزار و 718 واحد مسکونی با زیربنای یک میلیون و 721 هزار و 458 مترمربع توسط تعاونی ها در دست ساخت است.

تیغ ساز با اشاره به اینکه این تعاونی ها به دنبال کسب سود نیستند، گفت: رعایت استانداردها و ضوابط ساخت و ساز با هزینه مناسب و تحویل به موقع واحدها به افراد عضو تعاونی ها از مهمترین اهداف تعاونی های مسکن است.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان منطقه مرکزی نیز گفت: سایت متولیان بافت فرسوده در اصفهان راه اندازی شده و شهرداران و مردم می توانند با مراجعه به این سایت پاسخ سئوال های خود را دریافت کنند.

ˈغلامرضا عمرانیˈ افزود: شهرداران وقتی اطلاعات کافی از بافت فرسوده داشته باشند می توانند در نوسازی بافت فرسوده کمک شایانی بکنند.

وی با بیان اینکه شهرداری های منطقه یک و سه اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده تبلیغات ویژه ای در زمینه ساماندهی طرح مسکن انجام داده اند، اظهار کرد: شهرداری های اصفهان باید با تبلیغات زیاد، مردم را برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تشویق کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار