مهمترین خبرهای بین المللی
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« نظر بشار اسد در خصوص وضعیت حلب و تروریست ها »،« اظهارات موهن بر علیه اسلام ، قران و پیامبر یکی از مردان احتمالی کابینه ترامپ » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 08 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 رهبران ایران باید بترسند!
پایگاه آمریکایی "واشنگتن فری بیکن" (Washington Free Beacon) با انتشار گزارشی تحت عنوان "رهبران ایران باید بسیار بترسند" به انعکاس اظهارات رالف پیتزر افسر بازنشسته آمریکایی در رابطه با ژنرال ماتیس پرداخته است. رالف پیترز از تحلیلگران ثابت شبکه فاکس نیوز است.
در این گزارش می خوانیم: «"رالف پیترز" با حضور در شبکه فاکس نیوز به گفتگو در رابطه با انتخاب ژنرال جیمز ماتیس از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، به عنوان وزیر دفاع آمریکا و واکنش احتمالی ماتیس به اقدامات تهدید آمیز ایران علیه ایالات متحده پرداخت.
او در پاسخی به سئوالی در رابطه با تهدید ایران برای آمریکا گفت: "ایرانی ها در تمامی مسائل، راه خود را رفته اند و هر چه خواسته اند انجام داده اند و گویا سیاست ما در خاورمیانه را نیز آن ها دیکته کرده اند. اوباما به خاطر دستیابی به یک میراث بزرگ در سیاست خارجی خود آنچنان سرسختانه به این توافق هسته ای افتضاح چسبید که نهایتا به ایران اجازه داد نتیجه را تعیین کند."
وی سپس در پاسخ به سئوالی در رابطه با چگونگی برخورد دولت ترامپ و احتمال سخت گیری "جیمز ماتیس" در رویارویی با ایران، عنوان کرد: "جیمز ماتیس قطعا برخوردی سخت خواهد داشت. او خاورمیانه را به خوبی می شناسد. او در عراق و افغانستان خدمت کرده است.
اگر ما مجبور به وارد شدن در جنگ شویم او به نتیجه ای جز پیروزی کامل نمی اندیشد. رهبران ایران باید خیلی خیلی بترسند. دوره آزادی آن ها برای آنکه هر اقدامی که می خواهند بکنند به اتمام رسیده است."»
پیش از این نیز برخی از رسانه های آمریکایی از کینه 33 ساله "ماتیس" نسبت به ایران سخن به میان آورده بودند. نشریه پالیتیکو با اشاره به این مسئله عنوان کرد که کینه ماتیس از ایران می تواند مهمترین مسئله ای باشد که در صورت انتصاب او به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده، بر آینده آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.
اظهارات موهن بر علیه اسلام ، قران و پیامبر یکی از مردان احتمالی کابینه ترامپ
«مایکل فلین» ژنرال بازنشسته که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای تصدی سمت مشاور امنیت ملی در نظر گرفته شده، دارای عقاید ضد اسلامی شدیدی است به حدی که پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) و کتاب آسمانی قرآن را مانعی برای مدرن شدن خاورمیانه و بشریت می‌داند.
ژنرال فلین پیشتر با بیان اینکه «هراس از مسلمانان، عقلانی است» و دین مبین اسلام را یک «سرطان» توصیف کرده بود.
به نوشته وبگاه خبری تحلیلی «لوب‌لاگ» در ویدئویی تازه منتشر شده از فلین، صحبت‌هایی از او ضبط شده که بدین شرح است: «هزار سال قبل، جهان عرب می‌توانست تمام جوایز نوبل را برنده شود، سپس این مرد، محمد، وارد عرصه شد. صادقانه بگویم، ما با متنی (قرآن) باستانی سر و کار داریم که (امروزه) کمک کننده نیست و جامعه‌ای که بر اساس آن متن زندگی می‌کنند. این جامعه (مسلمانان) نمی‌تواند به مدرنیته دست یابد و (جامعه‌ای) مدرن شود.»
وی اغلب خواستار تغییرات و تحریف اسلام شده و از «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بخاطر سرکوب جنبش «اخوان المسلمین» تقدیر کرد. او در ادعاهایش صراحتا چهره شاخص اسلام و آموزه‌های آن را مانعی برای پیشرفت در خاورمیانه می‌داند.
گزینه مشاور امنیت ملی ترامپ قوانین و احکام اسلامی (شریعت) را خطری برای قوانین آمریکایی دانسته و می‌گوید: «آن‌ها (مسلمانان) می‌خواهند سیستم جهانی را برمبنای دیدگاه شریعت که مانع آزادی عقیده، انتخاب و دیگر آزادی‌هاست، تحمیل کنند... شریعت یک قانون خشن است که در اعتقادات وحشیانه دفن شده است.»
روز گذشته ۵۳ گروه حقوقی طی نامه‌ای از ترامپ خواستند فلین را به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب نکند زیرا او «جاه طلب» بوده و تعیین او به این سمت، به جایگاه آمریکا در جهان آسیب خواهد زد.
این ژنرال بازنشسته در کتابش تحت عنوان «زمین نبرد: چگونه می‌توانیم جنگ جهانی علیه اسلام افراطی و متحدانش را پیروز شویم» اظهارات ضد ایرانی نیز داشته و ادعا می‌کند: «شاهد ائتلاف فعالی هستیم که از کره‌شمالی و چین به روسیه، ایران، سوریه، کوبا، بولیوی، ونزوئلا و نیکاراگوئه کشیده است.»/فارس
مرد نامرئی ایران در یمن را بشناسید
وبسایت خبری "الیمن العربی" مدعی شد: «"میرزا کمالی" مرد نامریی ایران است که اینک رهبر بهایی ها در یمن شده است.»
الیمن العربی مدعی شد: «میرزا کمالی ۵۲ ساله در سال ۱۹۹۱ وارد یمن شده است ولی حوثی ها اینک به و گیر داده اند و برای جلب رضایت عربستان با هدف پایان جنگ در یمن می خواهند تا او را محاکمه کنند.»
گفتنی است که رسانه های عربی حامی ائتلاف متجاوز سعودی برای اینکه شایع کنند ایران در یمن دخالت می کند، به آسمان ریسمان بافی روی آورده اند.
این ادعای عجیب الیمن العربی در حالی مطرح می شود که بهایی ها دشمن اصلی ایران هستند و هیچگاه دشمن قسم خورده ایران با دشمنی مثل عربستان که از در مقابله با این کشور وارد شده حاضر نخواهد شد به سود ایران کاری کند. / جام نیوز
 نظر بشار اسد در خصوص وضعیت حلب و تروریست ها
بشار اسد در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه افزود: با آزادسازی کامل حلب، تروریست ها و غربی ها، برگ برنده دیگری نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه تصمیم آزادسازی سراسر سوریه از جمله حلب گرفته شده است، اظهارداشت: نتایجی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تحول یک سال اخیر در نبردهاست.
رئیس جمهوری سوریه بیان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا ترامپ توانایی جمع کردن همه نیروها و جریان ها برای مبارزه با داعش را دارد یا خیر؟
اسد سپس گفت: آمریکایی ها برای نجات مزدوران تروریست خود همچنان می خواهند به آتش بس متوسل شوند زیرا تروریست ها در وضعیت دشواری قرار دارند.
"نه" کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عربستان
روزنامه الاخبار نوشت: «عربستان در حالی سفر دوره ای شاه خود به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را اجرایی کرد که می خواست به ایجاد "الاتحاد الخلیجی"  (اتحادیه کشورهای حوزه خلیج فارس) اقدام کند.»
 الاخبار در ادامه نوشت: «عربستان سعودی کرد که شکست های نظامی و اقتصادی خود در یمن و سوریه  را از طریق کشورهای شورای همکاری که کمتر ضرر اقتصادی در شرایط فعلی منطقه دیده اند را جبران کند ولی این کشورها به سعودی "نه" گفتند و حاضر به تشکیل "الاتحاد الخلیجی" نشدند.»
گفتنی است که  سران شورای همکاری خلیج فارس دیروز (چهارشنبه) در اختتامیه سی و هفتمین نشت شورای همکاری خلیج فارس در منامه پایتخت بحرین، با صدور بیانیه ای بر لزوم آنچه «مداخله های ایران در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس» خواندند، تاکید کردند.
حاضران در این نشست بدون اعلام تشکیل "الاتحاد الخلیجی"، در بیانیه خود تنها آنچه سیاسی کردن فریضه حج از سوی ایران خواندند را محکوم کرده و طی ادعایی از ایران خواستند از مداخله جویی های خود در امور داخلی کشورهای خلیج فارس دست بردارد.
در این بیانیه همچنین از ایران خواسته شده است تا سیاست های خود در منطقه را تغییر داده و به قوانین بین المللی پایبند باشد. بیانیه شورای همکاری خلیج فارس همچنین ضمن تکرار ادعاهای واهی خود درباره جزائر سه گانه، از ایران خواسته است به آنچه اشغال جزایر سه گانه امارات خوانده شد، پایان دهد.
حاضران در این نشست در ادامه باتاکید بر تقویت همکاری استراتژیک با شرکای بین المللی، بر لزوم تلاش برای توسعه سیستم های امنیتی و تدافعی تاکید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار