آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:
امام جمعه اصفهان گفت: محور نظام جمهوری اسلامی رهبر است و الان دیگر بحث چپ و راست تمام شده و همه به پیشرفت کشور می‌اندیشند و نظام هم دیگر با سرمایه‌داری که 10 تا کارخانه هم از راه حلال کسب کرده باشد و حقوق قانونی و شرعی و مالیات خود را بدهد، کاری ندارد.
کد خبر: ۳۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسمی که از سوی اداره‌کل اطلاعات استان اصفهان و به مناسبت نام‌گذاری امسال به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی و با موضوع امنیت و انتخابات برگزار شد با تسلیت رحلت حضرت امام موسی بن جعفر (ع) و تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: همدلی و همزبانی در انتخابات بدون داشتن هدف مشترک و سرمنشأ، مقدور نیست و ضرورت دارد هدف واحد باشد تا همدلی تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: مقیاس و ملاک همدلی عده‌ای زبان است، برخی دیگر شکل و قیافه و رنگ برایشان ملاک است و برخی دیگر هم کشور و وطن را مقیاسی برای همدلی قرار می‌دهند اما اسلام محور همدلی را خدا قرار داده و به استناد آیات قرآن مجید، خداوند بین قلوب مؤمنین الفت قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: اگر مسلمانان به هم علاقه دارند و حاضرند به خاطر همدیگر جان و مال خود را فدا کنند همه اینها به خاطر محوریت الهی است و هر آنقدر که از این محوریت دور شویم، همدلی‌ها نیز کم می‌شود.

وی در ادامه گفت: اگر در میان جمعی میلیاردها تومان هم هزینه صرف شود، این همدلی محقق نمی‌شود و حتی مادیات منجر به بروز اختلافات نیز می‌شود و باری تعالی در این میان با معجزه و دستور تکوینی این همدلی را ایجاد نکرده، بلکه خود همدلی و برادری را برای افرادی که اسلام را محور قرار دادند تضمین کرده است.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: اگر مؤمنین هدفشان الهی باشد چپ و راست دیگر معنایی ندارد و اگر همه برای خدا قدم بردارند دیگر کسی عذاب و عقاب نمی‌شود و آن زمانی به طور معمول دعوا هست که هر کسی به فکر خود و منافع خود، فامیل و خواسته و سلیقه خودش باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد: به استناد قرآن اگر پدران، مادران، همسران، فرزندان و اموال از خواسته خدا مقدم شوند، باید منتظر عذاب الهی بود و بی‌خدایی، پوچی، پوکی و دیوانگی به همراه می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر هدف‌ها خدایی باشد دیگر در انتخابات به دنبال رأی مرده جمع کردن نمی‌رویم و دیگر تقلب و تخلف و بازی سیاسی صورت نمی‌گیرد، البته ما معتقد به این نیستیم که در جمهوری اسلامی در نتایج انتخابات تقلبی صورت گرفته است.

وی در ادامه خدا را سرمنشأ خیر و وحدت‌آفرین دانست و تصریح کرد: وجود گروه‌های چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا همچون بازی فوتبالی است که گروهی به دنبال هدفی هستند، البته در ابتدای انقلاب وجود گروه‌های مختلف و اختلافات طبیعی بود اما هم‌اکنون خط و خطوط دیگر جایی ندارد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: اوایل انقلاب اختلافاتی بود و عده‌ای به ویژه در مسائل اقتصادی گرایشاتی داشتند، به عنوان مثال اینکه کسی نباید بیش از 5 هکتار زمین داشته باشد اما الان شرایط تغییر کرده و باید بگذاریم هر کسی اگر می‌تواند کاری بکند کارش را انجام دهد، چه اشکالی دارد که یک نفر صد هکتار داشته باشد، مگر صد هکتار را به تنهایی می‌خورد، عده‌ای سر کار می‌روند و اشتغال‌زایی می‌شود و الان دیگر هر کسی می‌تواند زمین و کارخانه داشته باشد و این عیب نیست.

وی ادامه داد: اصولگرایان هم در این میان اعتقاداتی داشتند که البته اکنون گروه‌های سیاسی همه ارزش‌های اسلامی را قبول دارند و اکنون دیگر اگر چپ و راستی موجود باشد، خط چپ و راست اعتقادی است و اگر الان گیری در چپ و راست و این‌طرفی و آن‌طرفی باشد گیر بر سر ولایت است که این مسئله اصلا شوخی بردار نیست و باید با آن مقابله کرد.

امام جمعه اصفهان اذعان کرد: طبیعی است که عده‌ای بر سر مسئله‌ای با هم اختلاف سلیقه داشته باشند اما این بحث که رهبری باید باشد یا نباشد دیگر بحث سلیقه نیست و اگر کسی در رهبری شک دارد، به یقین در همه چیز شک کرده و اسلام ندارد.

وی تصریح کرد: محور نظام جمهوری اسلامی رهبر است و الان دیگر بحث چپ و راست تمام شده و همه به پیشرفت کشور می‌اندیشند و نظام هم دیگر با سرمایه‌داری که 10 تا کارخانه هم از راه حلال کسب کرده باشد و حقوق قانونی و شرعی و مالیات خود را بدهد، کاری ندارد.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: هم‌اکنون دیگر همه راه‌ها برای توجیه اختلاف بسته شده و همگان باید پشت سر ولایت حرکت کنند و اختلاف دیگر با بی‌دینی مساوی و یکسان است و خط و خطوط دیگر نباید در کشور جایی داشته باشد.

وی با توصیه به اینکه همه باید دلشان را از غیر از خدا خالی کنند، اضافه کرد: همدلی و همزبانی تنها با محور قرار دادن خدا محقق می‌شود و به جاست هر کسی در این انتخابات هر کاری انجام می‌دهد از خودش این سؤال را بپرسد که آیا خدا از این کار من راضی است یا خیر و با این روش همه مشکلات بر سر راه همدلی و همزبانی حل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار