کد خبر: ۳۳۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 06 December 2016
فارس: سید مصطفی مرتضوی صبح امروز در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس پلیس فتای کشور مبنی بر این که 360 میلیون کارت بانکی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: به طور متوسط برای هر ایرانی 4 کارت بانکی در کشور وجود دارد که امنیت در این حوزه را بیشتر مطرح می‌کند.

وی افزود: امروزه درصد نفوذ کارت‌های بانکی و سیستم‌های اندرویدی مانند گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها در کشور بسیار بالاست و این موضوع علی‌رغم منافعی که دارد درصد مخاطرات را هم افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به استفاده روز افزون از مودم‌ها ادامه داد: همه شهروندان به نوعی از این ابزار استفاده می‌کنند و در اغلب منازل و ادارات وجود دارد که برای استفاده از مودم هم نکات ایمنی وجود دارد که باید رعایت کرد.

مرتضوی ضمن توصیه به استفاده از ارتباطات کابلی به جای بی‌سیم عنوان کرد: استفاده از این روش هم سرعت بالاتری دارد و هم دسترسی‌های غیرمجاز را کمتر کرده و به طور کلی امنیت را ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به یکی از پرونده‌های مرتبط با این موضوع که در پلیس فتای استان اصفهان باز شده است، بیان کرد: در چند روز اخیر کلاهبرداری بازداشت شد که به 400 مورد هک مودم اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان این که آسیب‌پذیری‌مان در این حوزه زیاد است، تصریح کرد: کاربران اگر از مودم ADSL استفاده می‌کنند پیش از استفاده نکات ایمنی را رعایت کنند.

مرتضوی با اشاره رعایت مواردی که از هک مودم جلوگیری می‌کند، یادآور شد: مشکل اصلی هک شدگان عدم تغییر رمز پیش‌فرض مودم است که الزاماً باید تغییر می‌دادند و همین موضوع سبب تسهیل کار برای سو استفاده کنندگان می‌شود.

وی اضافه کرد: به کسانی که از مودم استفاده می کنند توصیه می‌کنیم از اکانت‌های مخفی و رمزهای پیچیده استفاده کنند، برخی از این هک شدگان رمز پیش‌فرض را تغییر داده بودند اما رمزهایشان رمز ساده و قابل حدس بود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان خطاب به کاربران مودم‌های ADSL، اظهار کرد: زمانی که نیاز دارید مودم را روشن کنید و در بقیه زمان‌ها آن را خاموش نگه دارید؛ دوم این که هزینه‌های اینترنت را کنترل کنید و زمانی که احساس کردید بدون دلیل مصرف اینترنتتان افزایش یافته آن را پیگیری کنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار