تابناک: استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت با کلیات قضیه مخالفتی ندارد، گفت: به دلیل اینکه مواد و تبصره‌های این طرح کامل نبوده و امکان داشته که در اجرا با مشکل مواجه شود به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون شوراها برای تکمیل ارجاع شد.
کد خبر: ۳۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول زرگرپور با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: طرحی که در دوره‌های قبل مطرح شده و به نتیجه نمی‌رسید، نمایندگان مجلس در این دوره مصمم به اجرای آن هستند و کلیات آن به تصویب رسید اما به دلیل اینکه مواد و تبصره‌های آن کامل نبوده و امکان داشته که در اجرا با مشکل مواجه شود به پیشنهاد رئیس مجلس به کمیسیون شوراها برای تکمیل ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دولت با کلیات قضیه مخالفتی نداشته اما معتقد است طرح ارائه شده نیاز به بازنگری دارد، تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح استانی‌شدن در انتخابات پیش رو، باید قبل از 27 خرداد که زمان استعفای مسئولانی است که به دنبال کاندیدا شدن هستند، تصویب شده باشد و گرنه به انتخابات آتی موکول می‌شود.

استاندار اصفهان در تشریح طرح استانی شدن انتخابات مجلس بیان کرد: در طرح فعلی هرکسی که در حوزه انتخابیه کاندیدا می‌شود باید حداقل 15 درصد آرا حوزه خود را آورده و بعد از آن هرکسی که بیشترین آرا را در سطح استان آورده باشد، انتخاب می‌شود به این معنی که تمام واجدان شرایط هر استانی به کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه آن استان رأی می‌دهند.

وی افزود: طرح استانی‌شدن با این هدف پیگیری می‌شود که افراد انتخاب شناخته شده در سطح استان باشند و از طرف دیگر بیشتر به مسائل استان بپردازند تا اینکه وقت خود را صرف حوزه انتخابیه کنند.

به گزارش تسنیم، کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس، چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه امسال با 149 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و سپس برای اصلاح و رفع مشکلات به کمیسیون شوراها ارجاع داده شده و ظرف 2 هفته نیز به مجلس بازگردانده و در مجلس بررسی می‌شود.

نمایندگان مجلس در نهایت با 144 رای موافق، 73 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 229 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس با ارجاع جزئیات این طرح به کمیسیون شوراهای مجلس برای بررسی بیشتر موافقت کردند، کمیسیون شوراها در این مدت اظهارات نمایندگان، نظرات دولت و برخی نکاتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده را مورد بررسی قرار داده تا ایرادات این طرح برطرف شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار