تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در راستای نهادینه ساختن ارزشهای قرآنی و گسترش معارف، اخلاق و سیره اهل بیت (ع)، این اداره کل مصمم به بهبود هویت فرهنگی استان است.
کد خبر: ۳۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی افزود: اعتلای فرهنگی جامعه بر مبنای آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب نیز در اهتمام به بهبود فرهنگی استان مدنظر است.

وی اظهار کرد: به جریان در آوردن نهضت قرآنی و ارتقای فرهنگ و هنر براساس معارف دینی، در راستای همدلی و همزبانی دولت و ملت، گسترش روزافزون آگاهی، خودباوری و سبک زندگی مبتنی بر هویت دینی و ملی با نگاه به ویژگیها و نیازهای امروزین خط مشی این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مقابله با فرهنگ مهاجم و تلاش برای زدودن آثار خشن و نابهنجار آن از گستره ساختارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقای جایگاه فرهنگی هنری استان در گستره ملی و فراملی را از دیگر برنامه های امسال این دستگاه فرهنگی برشمرد.

حجت الاسلام ارزانی افزود: برای اثر بخشی بیش از پیش جایگاه هماهنگ کننده، سیاست گذار و راهنمای شورای فرهنگ عمومی نیز تلاش می شود.

وی اهتمام به توانمندسازی انسانی در پهنه فرهنگ و حمایت از نخبگان فرهنگی در کنار شناساندن نسل نوخاسته و کنشگر، ساماندهی آموزشهای فرهنگی و هنری با هدف افزودن بر گستره دانش و کنش هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی و نیز مدیران و کارشناسان سازمانی را از دیگر بندهای خط مشی فرهنگی استان در سال جاری برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: امسال بنیان ها، ساختارها، ابزارها و اعتبارات ضروری توسعه خواهد یافت و از امکانات نوین و فناوریهای روز برای گسترش عرضه آثار، انجام برنامه ها و ارائه خدمات فرهنگی و هنری بهره بیشتری برده می شود.

وی، توسعه و ساماندهی مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی و نیز واگذاری بیش از پیش امور اجرایی به این مجموعه و توجه به وظایف هدایتی، حمایتی و نظارتی سازمان را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد در سال جاری بیان کرد.

حجت الاسلام ارزانی افزود: در این راستا برای کارآفرینی و توانمند کردن اقتصاد فرهنگ و هنر با نگاه به روشهای نوین نیز تلاش می شود.

وی دستیابی به این خط مشی را منوط به همکاری مدیران و کارشناسان در سلسله مراتب سازمانی دانست.

حجت الاسلام ارزانی در ششم اردیبهشت امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سکان دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان را بدست گرفت و پیش از آن حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی به مدت سه سال این مسوولیت را عهده دار بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار