جشنواره ملی فن آفرینی شیخ‌بهایی به اصفهان بازمی گردد
تابناک: عده ای معتقدبودند با توجه به اینکه اصفهان دارای تنها شهرک علمی و تحقیقاتی ایران است میتواند بهتر از بقیه استانها این جشنواره را برگزار کند.
کد خبر: ۳۳۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 11 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، جشنواره ملی فن آفرینی شیخ‌بهایی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ خلاقیت، نوآوری و فن آفرینی و شناسائی و تشویق ایرانیان فن‌آفرین سراسر جهان، اردیبهشت هر سال همزمان با سالروز بزرگداشت «شیخ‌بهایی» در کشور برگزار می‌ شد، اما امسال با وجود اینکه سال گذشته اصفهان میزبانی خوبی از این جشنواره داشته مقرر این جشنواره در تهران برگزار شود.

مسئله ای که سبب اعتراض بسیاری از شرکت کنندگان و مسئولان اصفهانی شد.

این جشنواره از معدود جشنواره های مطرح و ملی بود که بطور منظم و هر سال در شهر اصفهان برگزار می شد و در دهمین دوره آن که اردیبهشت93 در هتل عباسی اصفهان برگزار شد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور یافتند.عده ای معتقد بودند با توجه به اینکه اصفهان دارای تنها شهرک علمی و تحقیقاتی ایران است و اکنون بیش از 350 شرکت دانش بنیان در این شهرک مستقر و فعال هستند، می تواند بهتر از بقیه استان ها این جشنواره را برگزار کند.

حالا پس از برگزاری این جشنواره در اردیبهشت 94، رییس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی امسال برای اولین بار در تهران برگزار شده است، گفت: این جشنواره سال آینده در اصفهان برگزار خواهد شد.
مهدی کشمیری روز شنبه در مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده بود، گفت: 10 دوره قبلی جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان و در هتل عباسی برگزار شد اما امسال به دلیل تقارن با اولین المپیاد طرح کسب و کار دانشجویی، این جشنواره فقط برای یکسال در تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به هدف اصلی برگزاری این جشنواره که فرهنگسازی است، گفت: امروز کارآفرینی موضوعی شناخته شده در کشور است درحالیکه این شناخت در دوره های اول برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به این حد نبود.

رییس یازدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به این که این جشنواره در فضایی به وسعت هزار و 500 متر مربع و در قالب 50 غرفه نمایشگاهی آغاز به کار کرده است گفت: این جشنواره در دو بخش مسابقه و غیرمسابقه با هدف کامل کردن چرخه تبدیل دانش به ثروت تدارک یافته است.

این اقدام به نوعی نشانگر این است که اصرار مسئولان اصفهانی در سال گذشته، خیلی هم بی دلیل نبوده است!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار