رئیس شورای سیاستگذاری هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری گفت: هفدهمین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای پژوهشی این استان در شهرکرد دایر می شود.
کد خبر: ۳۳۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲ 27 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، سیامک سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این نمایشگاه از 16 تا 20 آذرماه سال جاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می شود.
وی افزود: توسعه فرهنگ پژوهش و نهادینه شدن آن، تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری اطلاعات، کسب ثروت از طریق علم و ارتقای کیفی فعالیت های پژوهشی از مهمترین برنامه های استان در حوزه پژوهش و فناوری است.
سلیمانی دشتکی افزود: استفاده از پژوهش در تمامی حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی می تواند در ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه ای هر منطقه موثر و مفید باشد.
وی یادآور شد: به همین منظور توانمندسازی نخبگان، پژوهشگران و فعالان حوزه تحقیق و پژوهش در دستور کار مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: رونمایی از دستاوردهای جدید پژوهشی استان همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای پژوهشی در شهرکرد نقش مهمی در معرفی توانمندی های این استان دارد.
وی گفت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری از هفت برگزیده جشنواره ایده های برتر سبزکوه استان تجلیل می شود.
** فعالان برتر حوزه نماز در چهارمحال و بختیاری معرفی می شوند
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه و اجلاسیه استانی نماز در نیمه آذر امسال 20 نفر از برترین های فعال در حوزه نماز استان تجلیل خواهند شد.
وی به برپایی نمایشگاه نماز در مجتمع فرهنگی هنری غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه 20 غرفه از سوی دستگاه های اجرایی استان برنامه های خود در حوزه اقامه نماز را نمایش می دهند.
وی یادآور شد: شناسایی ظرفیت های موجود برای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه و اجلاسیه استانی نماز است.
نمایشگاه نماز چهارمحال و بختیاری 13 آذر و اجلاسیه استانی نماز 15 آذر امسال در مجتمع فرهنگی هنری غدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.
چهارمحال و بختیاری سال گذشته رتبه نخست اقامه نماز کشور را به خود اختصاص داد.
معاون آموزش و پژوهش مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری چهارمحال وبختیاری نیز گفت: تاکنون 200 ایده نو به هفدهمین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای پژوهشی این استان ارسال شده است.
مرتضی سقایی دهکردی تصریح کرد: این ایده ها در زمینه های فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، محیط زیست و حوزه های مختلف دیگر ثبت نام خود را انجام داده اند.
وی یادآور شد: تجاری سازی تمامی ایده ها با هدف کسب ثروت از طریق علم و ارتقای کیفی فعالیت های پژوهشی در دستور کار مسئولان قرار دارد.
سقایی دهکردی اظهار کرد: به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها و اقدامات پژوهشی کاربردی دبیرخانه دائمی پژوهش در چهارمحال و بختیاری راه اندازی و از توان پژوهشگران، محققان و صاحب نظران در آن بهره گیری می شود.
هفته پایانی آذر به نام هفته پژوهش و فناوری و 25 آذر هر سال به نام روز پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
برنامه های این هفته در چهارمحال و بختیاری از 16 تا 20 آذر در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار