مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد/
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای معرفی سنت‌های آئینی و میراث ناملموس ۱۴ هتل و سفرخانه سنتی در استان معرفی شده که پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی موسیقی و دیگر برنامه‌ها در آنها برای گردشگران خارجی اجرا شود.
کد خبر: ۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ 19 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در جلسه شورای اداری استان اصفهان افتتاح میز اصفهان شناسی را از دیگر اقدامات زیر ساختی این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: با افتتاح این میز، فرصتی فراهم می‌شود تا گردشگران خارجی که سفیران فرهنگی هستند، هنر و فرهنگ اصفهان و میراث ناملموس ما را بهتر و بیشتر بشناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: برای معرفی سنت‌های آئینی و میراث ناملموس 14 هتل و سفرخانه سنتی در استان معرفی شده که پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی موسیقی و دیگر برنامه‌ها در آنها برای گردشگران خارجی اجرا شود.

وی گفت: انبار کتاب واقع در خیابان ولیعصر (عج) را بازسازی کردیم و خوشبختانه تا 2 ماه آینده برای نمایش دستاوردهای حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند تازه‌های نشر، نرم‌افزارهای تولید شده، مطبوعات آماده بهره‌برداری بوده و این نمایشگاه هر ماه به روز می‌شود و محصولات جدید را به نمایش می‌گذارد.

حجت‌الاسلام قطبی افزود: در حوزه کار ویژه‌های فرهنگ و اقتصاد و شرکت‌های دانش‌بنیان، حاضر هستیم تجربیات خود را در اختیار سایر استان‌های کشور قرار دهیم تا شاهد رشد و بالندگی هرچه بیشتر در این حوزه‌ها در کشور عزیزمان ایران باشیم.

وی تصریح کرد: در منظومه مشاغل خانگی در استان ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل بیشترین تعداد بوده و ما مشاغل خانگی را به مشاغل خوابگاهی تعمیم دادیم و با 8 دانشگاه تفاهم‌نامه امضا کردیم که در این خوابگاه‌ها با همکاری موسسات فرهنگی و هنری برنامه‌های هنری، موسیقی سنتی، نمایش و همچنین برپایی نمایشگاه ومحصولات فرهنگی در محیط های خوابگاهی اجرا شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :