دبیر اجرایی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری گفت: اصفهان، تهران، البرز، قم و مرکزی با مشارکت یکدیگر اقدام به فرهنگ‌سازی سفره ایرانی کردند.
کد خبر: ۳۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 26 November 2016
به گزارش خبرنگار تابناک، ستار کیان‌پور در خصوص جزئیات این جشنواره اظهار داشت: جشنواره سفره ایرانی مراسمی همگانی برای نمایش غذاهای بومی، محصولات غذایی و برندهای مطرح صنایع وابسته به غذا و انجام بحث‌های علمی و تخصصی در این رابطه است.
 
وی بیان داشت: سری جشنواره‌های " سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" به صورت منطقه‌ای و ملی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزاری می‌شود و نتایج حاصله از جشنواره‌های منطقه‌ای در یک جشنواره ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
دبیر اجرایی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری  اعلام کرد: این جشنواره‌ها در بخش های مختلف از جمله بخش نمایشگاه، مراسم آئینی، کارگاه‌های آشپزی و همایش‌ها و سمینارهای علمی برگزار می‌شود.
 
وی گفت: برنامه های جانبی جشنواره شامل بخش مسابقه است که به صورت منطقه‌ای، استانی، مردمی، مطبخ برگزار می‌شود.
 
کیان‌پور اظهار داشت: اهداف جشنواره غذا شامل، برند سازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، ایجاد زمینه و بستر لازم جهت معرفی و استفاده از اطلاعات غذاهای محلی ایرانی در بسته های سفر داخلی و خارجی، توسعه نقش غذاهای محلی در منوهای هتل ها و واحدهای پذیرایی، ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنعت غذا و نهادینه کردن موضوع ارتباط بین سفره ایرانی با گردشگری ، حمایت از تنوع فرهنگی موجود در گستره فرهنگ ایران با شناخت غذاهای محلی و توسعه آنها ، معرفی و احیای خوراک های بومی و ملی مهجور و استفاده از آنها در توسعه گردشگری، معرفی و ترویج فرهنگ غذای سنتی سالم، مفید کم هزینه و حلال ایرانی می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار