رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه احتمال آسیب دیدن مزارع در فصل سرما وجود دارد، گفت: کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۳۳۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 24 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که با حضور روسای کل ادارات تابعه، معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی، تشکل‌ها و نظام صنفی کشاورزی و مسئولین بانک کشاورزی برگزار شده اظهار داشت: کشاورزان استان با اخذ پروانه صنفی هویت‌دار می‌شوند.

خسرو شهبازی ضمن تبریک هفته بسیج افزود: نظام صنفی کشاورزی دارای مصوبه قانونی بوده و یک نظام قانونمند است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان با اخذ پروانه صنفی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: خیلی از مسائل مربوط به بخش می‌تواند در قالب نظام صنفی حل و فصل شود.

شهبازی با بیان اینکه نظام صنفی باعث ایجاد مشارکت و همکاری بین کشاورزان و بخش می‌شود تصریح کرد: با آشنایی بیشتر کشاورزان با نظام صنفی کشاورزان می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی  را برای تولید  محصولات و استفاده از ادوات مکانیزه داشت.

وی اضافه کرد: همچنین نظام صنفی کشاورزی باعث نظم بخشی و ساماندهی کشاورزان در گرفتن خدماتی شده که به آنها ارائه می‌شود و باعث ایجاد انگیزه و تسهیل در امور مرتبط با آنها می‌شود.

کشاورزان استان کرمانشاه با اخذ پروانه صنفی کشاورزی هویت دار می‌شوند

شهبازی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست که با اقدامات ترویجی کشاورزان را با مسائل نظام صنفی آگاه سازند و آنها را برای گرفتن پروانه نظام صنفی سوق دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: وزیر جهاد کشاورزی تاکید زیادی بر مستقل بودن نظام های صنفی دارند تا بتوانند مستقل از دولت عملکرد بهتری داشته باشند .

شهبازی به بحث بیمه محصولات کشاورزی در استان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری بارندگی مناسبی نداشته‌ایم  و بدلیل اختلالات دمایی که در سطح استان بوجود آمده پیش بینی سرمازدگی و خشکسالی دور از انتظار نبوده و انتظار داریم کشاورزان حتما محصولات خود را بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال آسیب دیدن مزارع در فصل سرما وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی را جدی بگیرند.

شهبازی تصریح کرد: هیچ منبع مالی برای کمک به جبران خسارت برای کشاورزان به استثنای بیمه دیده نشده و فقط از طریق این کانال می‌توان کشاورزان را در مقابل آسیب‌هایی نظیر خشکسالی حمایت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ماده ۱۰ و ۱۲ قانون  جبران خسارت صرفا از طریق بیمه می‌باشد، اضافه کرد: در این زمینه نیز باید با اقدامات ترویجی کشاورزان را ترغیب به بیمه نمود زیرا تنها سرمایه کشاورزان در طول یکسال محصولی آنهاست.

در ادامه این جلسه هر یک از مدعوین در جلسه در خصوص مسائل مطرح شده انتقادات، پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار