فرمانده انتظامي استان از انهدام باند سارقان حرفه اي منزل و کشف 70 فقره سرقت در قزوين و زنجان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 19 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی ناجا مهدي محمودي فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پي وقوع متعدد سرقت از منازل در سطح استان مراتب به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي استان قرار گرفت.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: كارآگاهان پليس آگاهي با بررسي سرقت هاي انجام گرفته مشخص شد كه سرقتها به صورت گروهي و باندي بوده و تلاش براي شناسايي و دستگيري  اعضاي باند سارقان را آغاز کردند.
فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به اينكه با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي يکي از اعضاي باند را در استان همجوار که به اتهام سرقت در زندان بسر مي برد،  شناسايي و دستگير شد بيان داشت: با اين دستگيري پرونده در مسيري جديدي قرار گرفت و کارآگاهان پس از بازجويي از متهم و با بکارگيري منابع و مخبرين موفق به شناسايي ساير اعضاي باند شدند.
سردار محمودي افزود: ماموران با تعقيب و مراقبت شبانه روزي و تحت کنترل قرار دادن مخفيگاه يکي از سارقان شناسايي شده در استان همجوار، با اخذ نيابت اکيپي خبره از پليس آگاهي در يك عمليات غافلگيرانه سارق اصلي و دو نفر از همدستانش را  که زن و شوهر و داراي سوابق متعدد کيفري بودند دستگير کردند.
وي  با اشاره به اينکه در بازجويي از منزل سارقان مقادير زيادي اموال سرقتي از جمله LCD  و لپ تاب کشف شد عنوان کرد: پس از انتقال متهمان به پليس آگاهي استان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به 70 فقره سرقت از منزل در حدود دو سال  در استان قزوين و زنجان اعتراف کردند.
اين مقام مسئول عنوان کرد: در همين رابطه نيز يک دستگاه خودرو "تيبا" ويک دستگاه خودروي "رانا"  توقيف و با راهنمايي متهمين کليه محل هاي سرقت به صورت جداگانه مورد بازسازي قرار گرفته و برابر تجزيه و تحليل و تحقيقات ميداني مشخص شد مجرمين بصورت باندي و در پوشش خانواده پس از شناسايي محل مناسب ،در ساعات خلوت اقدامات مجرمانه خود انجام مي دادند.
فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه ارزش ريالي اموال مسروقه در حدود پنج ميليارد ريال مي باشد تصريح کرد: اقدامات لازم براي بازگرداندن اموال مسروقه به مالکان در دستور کار قرار دارد و از شهروندان در خواست داريم با تجهيز منازل مسكوني خود به انواع تجهيزات ايمني و حفاظتي، از سرقت سارقان جلوگيري کنند.
وي در پايان گفت: متهمان پس از تشکيل پرونده و معرفي به مراجع قضايي با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار