مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: : با توجه به شرایط فرهنگی کشور ما نیازمند احیای مکتب شعر آئینی قزوین هستیم.
کد خبر: ۳۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌السلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با بیان اینکه اولین کنگره شعر آیینی واعظ قزوینی چهارم آذرماه در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این کنگره در تلاش است تا ضمن بزرگداشت مکاتب قزوین، شعرای کشور به تولید شعر آیینی بپردازند.
وی با بیان اینکه در این کنگره اشعار فاخر آیینی به عنوان یک الگو ارائه می‌شود افزود: این اشعار در اختیار مداحان و شاعران آیینی کشور قرار خواهد گرفت.
این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اهداف این کنگره بزگرداشت مکاتب قزوینی و احیای آن است، ادامه داد: قزوین از نظر تاریخی دارای هفت مکتب فرهنگی و هنریِ معماری، نگارگری، نقاشی، خط، موسیقی، شعر آئینی و تعزیه است.
وی با بیان اینکه قزوین دارای 7 مکتب ویژه است، این امر را منحصر به فرد دانسته و اضافه کرد: متاسفانه قزوین نتوانسته است فرهنگ و هنر خود را به کشور و جهان به گونه شایسته معرفی کند.
نعمت الهی احیای این مکاتب را احیای فرهنگ و تمدن تاریخی قزوین دانسته و خاطرنشان کرد: تأکید استاندار محترم بر روی زنده کردن مکاتب قزوین باعث شد تا گام نخست را برای احیای مکتب شعر آیینی قزوین برداریم.
وی با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور ایجاد میکند که ما به سمت احیای مکتب شعر آیینی حرکت کنیم، تصریح کرد: برای احیای مکتب شعر آیینی قزوین مطالعات زیادی شد و در نهایت به نام واعظ قزوینی رسیدیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه این کنگره در نظر دارد تا با ارائه شعر فاخر آئینی شعرای کشور را تشویق کند، تأکید کرد: این کنگره باید به تولید شعرهای فاخر آیینی منجر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار