تا پایان سال جاری
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به احداث نیروگاه 480 مگاواتی در قزوین گفت: به منظور احداث نیروگاه 480 مگاواتی یک هزار میلیارد تومان بودجه تأمین شده و تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو و پاک که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برای رونق اقتصادی استان قزوین، اشتغال و مهار بیکاری راهی جزء جلب، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری نداریم که رویکرد دولت یازدهم هم همین است.

وی با تأکید بر اینکه بحث سرمایه‌گذاری باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، افزود: جذب سرمایه‌گذاری با شناسایی فرصت‌ها و تسهیل امور امکان‌پذیر است بنابراین در گام نخست باید قابلیت‌ها و فرصت‌های استان قزوین برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده و سپس به درستی معرفی شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: در سفر هیأت دولت دستگاه‌های اجرایی سعی کردند بخش اعظمی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قزوین را شناسایی کنند که در نهایت یک هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در فرصت‌های مختلف این استان شناسایی شد.

حبیبی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده به بنگاه‌های اقتصادی کشور معرفی شد، ادامه داد: حدود 70 بنگاه اقتصادی کشور در جریان ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان قزوین قرار گرفت اما این اقدامات کفایت نمی‌کند و باید معرفی بیشتری در زمینه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این استان انجام شود.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی استان قزوین عنوان کرد: حدود 5 هزار میلیارد تومان در حوزه انرژی‌های نو و پاک مطالعات اولیه انجام شده و مکان‌یابی‌هایی هم صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین با تأکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه انرژی‌های نو تصریح کرد: مکان‌یابی، تأمین زمین، دسترسی و تأمین گاز مهم‌ترین زیرساخت‌هایی است که برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه انرژی ضرورت دارد.

حبیبی با بیان اینکه تاکنون مجوز احداث 237 نیروگاه CHP در استان قزوین صادر شده است، گفت: از این تعداد گاز 18 نیروگاه تأمین شده و عملیات اجرایی برای گازرسانی به 12 نیروگاه دیگر در حال انجام است اما 200 مجوز باقی مانده بلاتکلیف مانده که ظرف مدت یک ماه آینده باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به منظور احداث نیروگاه 480 مگاواتی بودجه یک هزار میلیارد تومانی آن تأمین شده و تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: موقعیت استراتژیک استان قزوین، شبکه حمل و نقل، نحوه دسترسی و ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی مطلوبی در این استان داریم که می‌طلبد اهتمام جدی برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

حبیبی عنوان کرد: با توجه به اینکه مصرف برق روزانه در استان قزوین 739 مگاوات است به راحتی می‌توانیم با این برنامه‌‎ریزی حدود 5 هزار مگاوات انرژی پاک مطابق با سیاست‌های زیست‌محیطی تولید کنیم که هم به نیازهای صنعت پاسخ دهد و هم اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌برداری از ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی استان قزوین مکان‌هایی که امکان احداث نیروگاه بادی و خورشیدی دارد، شناسایی شده و میزان زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه هم باید به طور دقیق مشخص شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بویین‌زهرا مطرح کرد: مکان‌یابی و مجوزهای احداث این نیروگاه به ویژه مجوز محیط‌زیست آن در یک بازه زمانی حداقلی صادر شده و اگر نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد باید سریع‌تر اعلام شود تا مساعدت لازم صورت گیرد.

حبیبی با اشاره به احداث شهرک انرژی در منطقه الله‌آباد عنوان کرد: اماکن راه‌اندازی نیروگاه در این منطقه باید بر اساس سند آمایش استان قزوین بررسی شود و برای این امر هم اظهارنظر سازمان برنامه  بودجه این استان نیاز است.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری بهتر است سرمایه‌گذارانی که وارد استان قزوین می‌شوند برای دریافت خدمات در اسرع وقت به این مرکز هدایت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار