آلودگی‌های که به عفونت‌های تنفسی در اصفهان منجر شد؛
تابناک: مدیر بیماری های واگیر و غیر واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان به دنبال اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع عفونت های تنفسی در اصفهان این امر را در این استان امری عادی تلقی کرد.
کد خبر: ۳۲۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 16 November 2016
تابناک اصفهان: آلودگی‌های شدید هوا اصفهان را در کنار استان تهران و کرمان در معرض شدید عفونت‌های تنفسی قرار داده است.
 
مدیر بیماری های واگیر و غیر واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان به دنبال اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع عفونت های تنفسی در اصفهان این امر را در این استان امری عادی تلقی کرد.
 
عفونت‌های تنفسی شامل آسم،سینوزیت و آنفلوانزای فصلی و بیماریهای ریوی و غیره می‌شود.
 
علاوه بر عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های چشمی نیز هر ساله بر اثر آلودگی هوا تشدید شده است سبب هشدار پزشکان شده است.
 
چشم مهمترین ارگان بدنی که در معرض شدید آلودگی هوا قرار دارد و پزشکان شستشوی
چشم و پلک‌ها را در ایام آلودگی توصیه کردند.
 
رضا فدایی بدون اشاره به آماری دراین زمینه درباره چگونگی مقایسه استان ها با یکدیگر گفت: با توجه به میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بهداشتی و استفاده از یک برنامه نرم افزاری، میزان ابتلا به بیماری ها در میان استان ها باهم مقایسه می شود.
 
وی درباره ارتباط آلودگی هوا با بیماری های عفونت تنفسی گفت: بدون شک آلودگی هوا برروی سلامت انسان تاثیر مضری دارد اما بطور یقین نمی توانم بگویم که ارتباطی بین آلودگی هوا و عفونت تنفسی و آنفلوآنزا وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه کودکان بطور معمول بیشتر به عفونت های تنفسی و سرماخوردگی مبتلا می شوند، یادآوری کرد: مرکز بهداشت از آغاز سال تحصیلی توصیه های لازم را به مدارس برای رعایت موارد بهداشتی بویژه درباره سرما خوردگی کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز برای واکسیناسیون آنفلوآنزا بویژه برای افراد با بیماری های زمینه ای و سیستم ایمنی پایین، دیر نشده است، تاکید کرد: بهترین راه برای کاهش ابتلا به سرماخوردگی و عفونت های تنفسی، رعایت بهداشت فردی، مراجعه فوری به پزشک، استراحت در منزل و حضور نیافتن دراماکن عمومی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار