سخنگوي شوراي عالي استان‌ها:
سخنگوي شوراي عالي استان‌ها و عضو شوراي اسلامي شهر قزوین گفت: براي ساماندهي پديده حاشیه‌نشینی اگر همه مديران استان توسعه متوازن را در دستور کار خود دستور كار قرار دهند، مطمئناً مسئله حاشیه‌نشینی ساماندهي خواهد شد، تا اين مشکل به بحران تبديل نشود.
کد خبر: ۳۲۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 13 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، احد چگيني رئيس کميسيون املاک و توافقات شوراي شهر در برنامه زنده بي‌حاشيه شبکه قزوين با موضوع حاشیه‌نشینی در قزوين بابیان اينکه مسئولان براي مواجه با حاشیه‌نشینی در قزوين بايد برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشند، اظهار کرد: براي ساماندهي پديده حاشیه‌نشینی اگر همه مديران استان توسعه متوازن را در دستور كار خود دستور كار قرار دهند، مطمئناً مسئله حاشیه‌نشینی ساماندهي خواهد شد، تا اين مشکل به بحران تبديل نشود.

وي افزود: در برنامه بلندمدت بايد به سمت و سويي برويم كه جاذبه‌های حاشیه‌نشینی را کاهش دهيم، من‌جمله اينكه بايد گرايش برنامه‌های اقتصادي را به سمت توليد ببريم و واسطه‌گری را از بين ببريم همچنين بحث اصلاح الگو مصرف را بايد جدي بگيريم و فاصله‌ای كه بين محدوده‌های روستايي و شهري وجود دارد را کاهش دهيم.

این عضو شوراي اسلامي شهر قزوین با اشاره به اینکه شورا و شهرداري قزوين توسعه متوازن را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: همچنين بايد دلايل مهاجرت را ریشه‌یابی نماييم و ببينيم به چه دليل کساني كه در روستاها هستند به شهرها مهاجرت مي كنند، اگر ما به صورت بلندمدت برنامه‌ریزی كنيم، قطع به‌یقین نتيجه بهتري خواهيم گرفت.

وی تصريح کرد: علاوه بر اين بايد برنامه کوتاه‌مدتي نيز داشته باشيم که گام اول ساماندهي و به رسميت شناختن قانوني اين مکان‌هاست، يعني اين مناطق بايد در طرح‌های تفضيلي و جامع به رسميت شناخته شوند.

سخنگوي شوراي عالي استان‌ها ادامه داد: بحث بعدي به سازي و نو سازي فضاهای حاشيه ايست. مناطقي منفصل شهري مانند: چوبيندر، ناصرآباد كه اتفاقاً حاشیه‌نشینی در آن‌ها بسيار پررنگ‌تر است با توجه به اينكه درگذشته هم به اين مناطق توجه جدي نشده و در حال حاضر معضلات زيادي دارند.

وي ادامه داد: اگر پيشينه هادی‌آباد را بررسي كنيم متوجه می‌شویم بعد از گذشت حداقل?? سال که از الحاق هادی‌آباد به شهر گذشته است، هنوز نتوانستيم زیرساخت‌های لازم را براي اينكه انگ حاشیه‌نشینی را از پيشاني هادی‌آباد پاک ‌کنیم، فراهم کنيم.

چگيني در خاتمه گفت: شوراي اسلامي شهر قزوين درصدد است تا خدماتي را كه در نقاط برخوردار شهري ارائه می‌شود در مناطق منفصل شهري نيز ارائه شود. در همين راستا شهرداري در چوبيندر و ناصرآباد و دانش و ساير مناطق اقدامات خوبي کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار