سرپرست معاونت صنایع دستی اصفهان:
تابناک: سرپرست معاونت صنایع دستی اصفهان گفت‌: به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، خانه صنایع دستی نجف‌آباد واقع در خانه لطفی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ 07 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدحسین دهقانی اظهار داشت: در راستای برنامه‌ها و سیاست حمایتی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی به منظور ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و ترویج صنایع دستی و حفظ و احیای هنرهای سنتی، ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی نجف‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در خانه تاریخی لطفی کارگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی در رشته‌‌های لوده بافی، قفل‌سازی، چاقو‌سازی سنتی، مینا‌‌کاری، منبت و معرق چوب، قلم‌زنی و دیگر هنرها راه‌اندازی شد و در این کارگاه‌ها هنرمندان برجسته شهرستان اصفهان مشغول فعالیت شدند.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان اصفهان یکی دیگر از اهداف مهم خانه صنایع دستی را برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت این رشته‌ها در این مرکز ذکر و بیان کرد: با جذب و ثبت‌نام علاقه‌مندان در رشته‌های مذکور سعی بر اشاعه این هنرها داریم.

خانه تاریخی نجف‌آباد در روز 16 بهمن‌ماه 1393 با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور و همچنین جمعی از مسئولان و مدیران شهرستان و حضور تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی افتتاح شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار