نماینده مجلس:
تابناک: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتشار فکت شیت ایرانی به صلاح نظام نیست، گفت: نباید منافع ملی کشور را قربانی تفکرات جناحی و حزبی کنیم.
کد خبر: ۳۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباسعلی منصوری آرانی شامگاه پنجشنبه در مناظربررسی توافق لوزان در دانشگاه کاشان افزود: با وجودی که متن اطلاع رسانی فکت شیت ایرانی را امضا کرده بودیم پس از صحبت با مسوولان تیم مذاکرکننده متقاعد شدم که انتشار آن به منافع ملی آسیب می زند.

وی با اشاره به تفاوت صحبت های طرفین ایرانی و آمریکایی گفت: استراتژی آمریکا در گرفتن حق غنی سازی هسته ای از ایران با شکست مواجه شده است و آنها خلاء این باخت را با جنگ روانی در روایت فکت شیت ها پر می کنند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 1+5 براساس قطعنامه فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت که ایران را کشور جنگ طلب به دنیا معرفی کرده تا دیگر نتوانیم پیام صلح خود را به جهانیان برسانیم.

وی گفت: بر مبنای حدیثی از امام علی (ع) اقتدار یک کشور با تکیه بر علم رقم می خورد که ایران هم باید با تکیه بر این فرمایش برای دستیابی انرژی هسته ای تلاش کند.

منصوری با بیان اینکه رهبر انقلاب در ایران و جهان اسلام نفوذ زیادی دارند، افزود: موضوعات هسته ای در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار می گیرد و تصمیم گیرنده نهایی رهبری می باشند.

منصوری حق غنی سازی، تحقیق و توسعه، تعطیل نشدن آب سنگین اراک، تعطیل نشدن فردو، لغو تحریم ها و برداشتن قطعنامه های سازمان ملل را از خطوط قرمز مذاکرات رهبری دانست که در صورت رعایت آن دولت یازدهم نمره قابل قبولی گرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: باید برای تامین نیاز سوخت نیروگاه بوشهر سه الی چهار سایت مانند نطنز در ایران داشته باشیم تا بتوانیم با نسل جدید سانتریفیوژها نیازهای خود را برطرف کنیم.

منصوری خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا در کنار افزایش تحریم ها و جنگ نظامی مجبور به انجام مذاکرات شد، زیرا در صورت وارد شدن به جنگ باید تابوت ناوهای نظامی خود را در خلیج فارس به کشورش می برد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه ایران کشور ثبات دهنده در خاورمیانه است، تصریح کرد: بعد از مذاکرات تیم های تجاری کشورهای مختلف به ایران سفر کردند تا از ظرفیت های فوق العاده کشوره بهره مند شوند.

منصوری با اشاره به بلوکه شدن 120 میلیارد دلار پول ایران گفت: گرفتن این پول حق ایران است و باید با حل مشکلات کشور پایه های اقتدار خود را قویتر کرده تا بتوانیم در دنیا آزادانه و سرافراز باشیم.

کارشناس مسایل سیاسی کشور نیز در این نشست گفت: از زمان شروع مذاکرات تهدیدات آمریکایی ها تشدید پیدا کرده و در صورت هر اقدامی آنها تلاش می کنند با فشار نتیجه مذاکرات را به سود خود به پایان ببرند.

محمدحسن قدیری ابیانه با بیان اینکه تضمینی برای انجام تعهدات آمریکا پس از توافق وجود ندارد، افزود: در دنیا به جای منطق، زور حاکم است و باید انسجام خود را حول ولایت فقیه قرار داده و از دشمنان خود نهراسیم.

وی در پاسخ به سوالی که تمرکز وزارت خارجه به روی مذاکرات موجب غفلت از وظایف بین المللی خود شده است، اظهار داشت: وزارت خارجه تعطیل نشده ولی مهمترین موضوع خارجی پیش روی ایران مذاکرات هسته ای است که بر روابط ایران با کشورهای دیگر هم تاثیر گذاشته است.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ایران هسته ای نیست و در طول دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بوده ایم آنها با هرگونه پیشرفت این نظام مخالف هستند.

قدیری ابیانه در پایان با اشاره به اینکه نباید وابستگی به نفت داشته باشیم، افزود: در هنگام تحریم ها دولت باید سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری را برای از بین بردن برنامه های دشمنان محقق سازد.

مناظره برسی توافق لوزان به دعوت انجمن جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار