تابناک: ریيس اتحاديه كفاشان اصفهان گفت: واردات کفش در سال گذشته 100 درصد به صورت رسمی و قانونی و 200 تا 300 درصد به صورت قاچاق افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 08 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی اکبر زاهدی امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی دوره‌ای کفش تبریز در اصفهان به مشکلات صنعت کفش اشاره و اظهار کرد: واردات کفش در سال گذشته 100 درصد به صورت رسمی و قانونی و 200 تا 300 درصد به صورت قاچاق افزایش یافته است.

وی افزود: میزان تولید کفش در سال گذشته 200 میلیون جفت بوده است که از این میزان تهران، تبریز و اصفهان به ترتیب 80، 60 و 11 میلیون جفت تولید کرده‌اند.

ریيس اتحاديه كفاشان اصفهان اضافه کرد: میزان مالیات بر ارزش افزوده و جرایم آن برای فعالان صنعت کفش معضل شده است.

زاهدی یکی دیگر از مشکلات صنعت کفش را مشکلات بیمه‌ای ذکر کرد و ادامه داد: افرادی که در خانه‌هایشان، تولیدی و کارگاه دارند، چون محل کار آنها واحد تجاری محسوب نمی‌شود، پروانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و تحت پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت.

چرا در نمایشگاه شرکت نمی کنید؟

نایب رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: برخی تولیدکنندگان به دلیل اینکه فروش کافی دارند در نمایشگاه‌ها شرکت نمی‌کنند و به آن به صورت سطحی نگاه می کنند.

رسول جهانگیری با اشاره به حضور برندهای برتر دنیا در نمایشگاه‌ها، اظهار کرد: باید در خصوص حضور تولیدکنندگان برتر در نمایشگاه‌ها فرهنگ سازی انجام شود، چرا که با حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، آشنایی مردم با محصولات داخلی بیشتر می‌شود.

وی افزود: متاسفانه محصولاتی وجود دارند که در داخل کشور تولید می‌شوند و با یک مارک دیگر در خارج از کشور به فروش می‌رسند.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان ادامه داد: همچنین بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی باعث ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی در میان مردم می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار