نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین گفت: امام خمینی (ره) اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ‌تر از انقلاب اول نامیدند.
کد خبر: ۳۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 04 November 2016
به گارش تابناک از قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین که به مناسبت یوم‌الله 13 آبان برگزار شد، اظهار کرد: روز 13 آبان 1357، روز پرخاطره‌ای برای ملت ایران است، چرا که در این روز تعدادی دانش‌آموز به وسیله رژیم شاه کشته شدند.
وی تصریح کرد: در 13 آبان سال 1358 و یک سال پس از آن‌که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود، دانشجویان سفارت امریکا که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، و در آن نه تنها کار سفارتی انجام نمی‌شد، بلکه کار جاسوسی علیه کشور ما و دیگر کشورهای منطقه صورت می‌گرفت را تسخیر و کارکنان آن را بازداشت کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در این ماجرا امریکایی‌ها با ذلت و شکست به اسارت دانشجویان ایرانی در آمدند و امام خمینی (ره) بلافاصله این حرکت را تأیید کردند و آن‌را انقلاب دوم و رویدادی بزرگ‌تر از انقلاب اول ملت ایران نامیدند.
وی به تصویب قوانینی که تحقیر مردم ایران را در مقابل امریکا در پی‌ داشت اشاره و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب قوانینی نظیر کاپیتولاسیون به تصویب رسید که هدف از آن تحقیر ملت ایران و نفوذ بیش از پیش امریکا در کشور ما بود.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در مقابل قانون کاپیتولاسیون ایستاد و مردم هم از ایشان حمایت و پشتیبانی کردند و این اعتراض‌ها در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی را به همراه داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام خمینی (ره) در مقابل امریکا با قدرت و صلابت موضع‌گیری کردند و فرمودند که امریکا شیطان بزرگ است، در جای دیگر فرمودند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم.
وی با بیان این‌که گفته‌های امام ریشه قرآنی دارد، اظهار کرد: این‌که امریکایی‌ها گفتند خمینی ما را تحقیر کرد، نشان‌دهنده اثرگذاری سخنان امام بود که ریشه قرآنی داشت.
امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: ما معتقدیم که در هر جای عالم که ظلمی صورت می‌گیرد، امریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها در آن دخیل هستند و داعشی‌ها هم مانند سگ‌های پرورش‌یافته آن‌ها هستند.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده: هر مسلمانی که روزش را پشت سر بگذارد ولی به امور مسلمانان توجه‌ی نداشته باشد، مسلمان نیست و درباره اهمیت حمایت از مظلوم هم فرمودند که اگر مسلمانی بشنود یک آدمی از هر نژاد و مذهبی از او کمک می‌خواهد و پاسخی به درخواست او ندهد، مسلمان به حساب نمی‌آید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار