مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از اجرایی شدن 5 فقره پرونده قضایی تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه منطقه حفاظت شده سبزکوه خبر داد.
کد خبر: ۳۲۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ 03 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری،شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: این رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده منطقه حفاظت شده سبزکوه با دستور مقامات قضایی و همکاری نیروهای انتظامی، منابع طبیعی و دستگاه های نظارتی اجرایی شد.
وی با اشاره به جدیت حفاظت محیط زیست در پاسداری از انفال و سرمایه‌های ملی افزود: این اداره کل پیشگیری و جلوگیری از رفع تصرف اراضی ملی را طی سه سال اخیر به طور جد در دستور کار خود قرار داده است.
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
این منطقه در شهرستان های بروجن، لردگان و کیار قرار دارد و بلند ترین ارتفاع منطقه مربوط به کوه هزار دره با ارتفاع ۳۸۷۰ متر و کمترین ارتفاع ۱۱۲۰ متر از سطح دریا می باشد.
منطقه حفاظت شده سبز کوه قبل از سال ۱۳۶۵ به صورت منطقه آزاد مورد حفاظت قرار می گرفت ولی از سال ۱۳۶۵ با بررسی و مطالعات انجام شده و به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی و جانوری و توپوگرافی ویژه به صورت منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت و پس از آن در سال ۱۳۶۹ و حفاظت موثر به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار