مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل گفت: مرکز صفویه شناسی با هدف ترویج فرهنگ و هنر صفویه در اردبیل ایجاد شود.
کد خبر: ۳۲۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 02 November 2016
  به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، امیر رجبی در نشست تخصصی تاثیر صفویه بر فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی که در سالن حوزه هنری اردبیل برگزار شد افزود: ایجاد مرکز صفویه شناسی به یک مطالبه اصلی مردم تبدیل شده و نیاز است مسئولان فرهنگی این مطالبه فرهنگی و هنری را محقق کنند.
 
وی با بیان اینکه بستر لازم برای ایجاد این مرکز مهیا است افزود: وجود استادان برجسته و مطالعات گسترده ، محققان و پژوهشگران و چاپ کتاب های متعدد در زمینه صفوی شناسی بستر را برای ایجاد این مرکز آماده کرده است که در صورت تحقق سرآغازی برای ارتباط بیشتر با محققان و پژوهشگران ایرانی و خارجی خواهد شد.
 
رجبی از برگزاری دومین همایش شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد وگفت: نخستین همایش شیخ صفی با حضور اندیشمندان و محققان در تهران برگزار شد و مقرر شده دومین همایش هم در سال آینده در هفته اردبیل برگزار شود .
 
مدیرکل حوزه هنری استان اردبیل بااشاره به اهداف برگزاری نشست گفت: این نشست یک روزه به منظور شناساندن ظرفیت های علمی استان اردبیل در حوزه صفویه شناسی و تعامل بیشتر محققان ،پژوهشگران و استادان دانشگاه و بهره بردن از رهنمودهای رییس مرکز مطالعات اسلامی لندن برگزار شد.
 
وی نقش صفویه در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی را قابل تحسین خواند و گفت:خدمات ارزنده شیخ صفی الدین اردبیلی به فرهنگ و هنر اسلامی نه تنها در ایران بلکه در دنیا زبانزد است.
 
رجبی از رونمایی سه عنوان کتاب در اردبیل خبر داد و گفت: سلطان العارفین ،اندیشه های شیخ صفی الدین و زاهد نامه سه عنوان کتابی است که در زمینه صفویه شناسی به چاپ رسیده و بعد از اربعین در مراسمی رونمایی خواهد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار