رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت:این بنیاد، با تشکیل کارگروه های تخصصی به اتاق فکری برای مجموعه ها و دستگاههای اجرایی تبدیل می شود.
کد خبر: ۳۲۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 02 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، مجتبی بنیادیان در نشست خبری این بنیاد یادآور شد: تاکنون کارگروه بادام در اداره کل جهادکشاورزی ، کارگروه فرش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارگروه جوش با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با همکاری بنیاد نخبگان استان فعال شده است.
به گفته وی، بزودی با همکاری اداره کل آب و فاضلاب، کارگروه آب و کارگروه گردشگری اکوتوریسم و گردشگری ورزشی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان از سوی بنیاد نخبگان فعال  می شود.
بنیادیان یادآور شد: بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تسهیلات و جوایز تحصیلی به نخبگان پرداخت می کند که جوایز تحصیلی شامل جایزه آموزش، پژوهش، فناوری ،فرهنگ ،نظام وظیفه نخبگان و جایزه علمی است.
وی تاکید کرد: بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری تاکنون 58مخترع ، 70 المپیادی، 53برگزیده آزمون سراسری، 43برگزیده جشنواره ای، 16دانش آموخته برتر، پنج برگزیده هنری، سه برگزیده مسابقات مهارتی ،یک نفر برگزیده مسابقات قرانی و یک نفر برگزیده آزمون پزشکی و دندانپزشکی را مورد حمایت قرار داده است.
وی، به تحصیل تعدادی از دانشجویان نخبه این استان در دانشگاه های معتبر ایران اشاره کرد و گفت:امسال 16نفر از نخبه های استان نیز در مقاطع مختلف تحصیلی مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار گرفته است.
بنیادیان، حمایت ایده محور از نخبگان را از برنامه های مهم این مرکز در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: بنیاد نخبگان استان به دنبال هدایت ایده های نخبگان برای تبدیل شدن به فناوری و ثروت و ورود این ایده ها به مرکز رشد و پارک علم و فناوری است.
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری، از آغاز به کار مرکز شتابدهی کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد در 23 آبانماه خبر داد و گفت: این مرکز ، نقش مهمی در شتاب دهی کارآفرینی و تبدیل ایده ها به محصول و ثروت دارد.
بنیادیان، به اجرای برنامه ملی شهاب ویژه دانش آموزان اشاره کرد و گفت : این طرح با همکاری آموزش و پرورش و با هدف اجرای شناسایی، هدایت و حمایت دانش آموزان از سنین پایین به سمت اختراع و ایده پردازی برگزار شد.
به گفته وی، ششمین جشنواره منطقه ای اختراعات و ابداعات کوهرنگ همزمان با نخستین نمایشگاه فناوری های نرم در روزهای 24 تا 25 آذر ماه امسال به میزبانی استان قم و با حضور استان های البرز، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، قم و مرکزی در دو بخش داوری و تجاری سازی برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری جشنواره ایده های سبزکوه در حوزه فنی مهندسی، فناوری اطلاعات، کشاورزی،محیط زیست، علوم انسانی و علوم پایه از سوی بنیاد نخبگان در استان خبر داد.
به گفته وی، از سوی بنیاد ملی نخبگان نیز امسال جشنواره ' ایران ساخت' با رویکرد تولیدات فرهنگی و هنری پیرامون مساله تولیدات داخلی و مصرف کالای ایرانی و داخلی اجرا می شود.
بنیادیان یادآور شد: امسال آیین برزگداشت دکتر عبدالله ریاحی دهکردی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد نخبگان به عنوان یکی از مفاخر چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
  تاکنون اختراعان و نخبگان و دانش آموختگان چهارمحال و بختیاری در جشنواره های ملی و بین المللی حایز جوایز مختلفی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار