مسؤول میراث فرهنگی سرایان:
مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان گفت: آثار تاریخی و گردشگری سرایان در قالب 6 مستند معرفی می‌شود
کد خبر: ۳۲۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 01 November 2016

محمد عرب امروز  با بیان اینکه این اقدام در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری سرایان به گردشگران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با حضور یکی از گروه‌های مستندساز صدا و سیما، برای نخستین بار مستند معرفی جذابیت‌ها و قابلیت‌های کویر سه قلعه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه جاذبه‌‌های گردشگری و تاریخی شهرستان سرایان در قالب 6 مستند تهیه می‌شود، تصریح کرد: در مرحله نخست مستند معرفی کویر و رصدگاه نجوم سه‌ قلعه تهیه شده است که از شبکه استانی و سراسری پخش خواهد شد.

مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرایان اذعان داشت: در تهیه این مستند سعی شده است تا گوشه‌ای از جذابیت‌ها و نقاط دیدنی کویر نمایش داده شود که به دلیل نبود وقت کافی به صورت کامل میسر نشد.

عرب گفت: همچنین مستند شهر سه قلعه و آثار تاریخی و صنایع دستی سرایان، معرفی غار بتون، کال زو، باغستان چرمه، معرفی روستای هدف گردشگری کریمو و آبشارهای دره سبزرود از دیگر مستندهای در دست تهیه است که تا پایان سال جاری تهیه می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: آبشارهای دره سبزرود در شمال روستای هدف گردشگری کریمو قرار گرفته است که حدود 34 رشته قنات کوچک و بزرگ به همراه دره نای و آبادی‌هایی که در این روستا وجود دارد چشم‌اندازهای طبیعی بسیاری را در منطقه به وجود آورده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار