بیمارستان های میلیاردی تعطیل شده!؛
تابناک: از دیگر بیمارستان های استان اصفهان که با سرمایه زیاد ساخته اما به دلیل نبود نیروی متخصص و تجهیزات، عملا خدمت رسانی به بیماران را تعطیل کرده است، بیمارستان کوهپایه است که بیشتر بخش های این بیمارستان از جمله زایشگاه آن تعطیل است.
کد خبر: ۳۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 30 October 2016
تابناک اصفهان: سالهاست که ساخت و ساز بیمارستان‌ در روستاها و شهرستان‌های کوچک در جهت ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم یکی از افتخارات دانشگاه‌های علوم پزشکی شده است اما این در حالی است که بیمارستان‌ها پس از ساخت تا مدت‌ها به حالت تعطیل می‌ماند چراکه نه تجهیزاتی دارد و نه پزشکی حاضر به رفتن به روستاها می‌شود.
 
بیمارستان‌های که با بودجه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیران سلامت برپا می‌شود سالها معطل تجهیزات و امکانات و تامین نیروی انسانی می‌ماند و عملا از زمان کلنگ ساخت بیمارستان تا بهره برداری از آن بیش از یک دهه و از زمان بهره برداری تا آغاز فعالیت بیمارستان حدود یک دهه به طول می انجامد و در واقع مردم روستا سالها چشم انتظار داشتن خدمات بهداشت و درمان مطلوب و به موقع می مانند.
 
یکی از این بیمارستان ها که به جای مسئولان مردم کمر همت بستند و آن را تکمیل کردند، بیمارستان خمینی شهر بود که بالاخره به شور عاشورای حسینی با اتحاد مردمی و کمک خیران بیمارستان تکمیل شد.
 
از دیگر بیمارستان های استان اصفهان که با سرمایه زیاد ساخته اما به دلیل نبود نیروی متخصص و تجهیزات، عملا خدمت رسانی به بیماران را تعطیل کرده است، بیمارستان کوهپایه است که بیشتر بخش های این بیمارستان از جمله زایشگاه آن تعطیل است.
 
یکی از دلایل بروز این وضعیت، این است که؛ پزشکان به دلیل عدم دریافت حقوق مکفی، حاضر به رفتن به روستاها نمی شوند هر چند این دلیل برای آنها قانع کننده است اما خلاف وجدان کاری و اخلاق پزشکی است.
 
وزارت بهداشت سالهای سال است که نه توانسته کادر خود و نه مردم را راضی نگه دارد و این شرایط از زمانی تشدید شد که به علم پزشکی به دیده تجارت و به سلامتی مردم به عنوان یک کالا نگاه شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار