در جلسه شورا مطرح شد؛
تابناک: اگر این لایحه مصوب شود، از قدرت شوراها كاسته می شود كه در این صورت، حذف شوراها بهتر است.
کد خبر: ۳۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 30 October 2016
تابناک اصفهان: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی لایحه مدیریت شهری در مجلس گفت:  اگر این لایحه مصوب شود، از قدرت شوراها كاسته می شود كه در  این صورت، حذف شوراها بهتر است. مهندس امینی درصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی  در نطق پیش از دستور خود، ادامه داد: در این صورت حاكمیت می تواند به طور مستقیم پاسخگوی دغدغه‌ها و مشكلات مردم باشد. وی افزود: مجلس در حال بررسی لایحه انتخاب شهردار توسط مردم است و این در حالی‌است كه در شرایط فعلی، حاكمیت  در تامین نیاز مردم با مشكل مواجه است. به گفته مهندس امینی، در حال حاضر، مردم بسیاری از مسائل و تنگناهای خود را با شورا مطرح می كنند كه این مسائل به شهرداری منتقل شده و مدیریت شهری، با ریل گذاری شورا نسبت به رفع آن اقدام می كند. وی معتقد است كه با تصویب این لایحه، اختیارات حداقلی شوراها نیز حذف می شود.

شرایط سخت پیمانكاران
وی در بخش دیگری از نطق خود ضمن تقدیر از صبوری پیمانكارانی كه درمترو  و حوزه عمران شهر، خدمت می كنند، اظهار داشت: در حال حاضر در مترو شاهد كاهش منابع مالی هستیم و امیدواریم كه با توجه به قول افتتاح خط یک مترو در سال آینده، این مشكل رفع شود. مهندس امینی افزود: در صورتی‌كه در شرایطی كه كمبود منابع مالی وجود دارد بتوانیم بحران را مدیریت كنیم، كار بزرگی انجام داده ایم؛ در غیر این صورت، كار كردن در زمانی‌كه بودجه وجود دارد، كار دشواری نیست.وی از انجام اقدامات لازم برای خرید 600 اتوبوس  شهری خبر داد و گفت:با انجام اقدامات اداری، طی هفته های آینده، این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر اضافه می شود.

تدوین پیوست پدافند غیر عامل برای پروژه ها
امینی بر تدوین پیوست‌های پدافند غیرعامل در پروژه های  شهری تاكید كرد و گفت: همه وزارتخانه ها و سازمان ها موظف هستــند که در اعتبارات عمرانی پروژه های حساس و مهم، اعتبار مورد نیاز پدافند غیرعامل را منظور کنند . وی ادامه داد:با توجه به اینكه مدیریت شهری برای کاهش اثرات حوادث و بحران‌ها، چه طبیعی و چه غیرطبیعی، باید روش‌های مدیریت و فناوری‌های موجود را در مورد  ایمن سازی خدمات، تاسیسات و ساختمان های شهر بهبود بخشد و به هنگام نماید،‌بنابراین وجود نظام اطلاعاتی یکپارچه شهری در این زمــــینه و ارائه الگوی مدیریت هماهنگ شهری پدافند غیرعامل ضروری به نظر می رسد.به گفته مهندس امینی، شهرداری ها موظف به شناسایی طرح‌های تخلیه جمعیت و طرح‌های مقابله با تهدیدات مختــــلف در حوزه شـــــهر و سطح‌بندی مراکز و کانون‌های پرخطر در حوزه شهری شده‌اند ودر این خصوص باید با تلاش و توجه به این موضوع، آسیب‌پذیری‌های شهرها را به حداقل ممکن برسانند.گفتنی است، شهرداری براساس مبحث  ۲۱ مقررات ملی ساختمان، ملزم به تدوین پیوست‌های پدافند غیرعامل است؛ در عین حال كه پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌هایی که انجام شده نیز ضرورت دارد، چرا که سبب کاهش آسیب‌پذیری در شرایط بحران می‌شود. مبحث 21 با عنوان«معیارها و ضوابط فنی پدافند غیر عامل» به‌صورت پیش نویس از سال 1388 به مباحث بیست گانه مقررات ملی ساختمان اضافه شده است. این مبحث در برگیرنده ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمان ها در برابر تهدیدهای انسان‌ساز مانند جنگ ها خصوصا در تهاجمات هوایی‌است.مهنــــدس امیــــنی تاكید كرد: حفـــظ جان مردم شوخی‌بردار نیست و برای حراست از آن باید آمادگی لازم را در هر زمانی داشت و برای آن برنامه ریـــزی کرد و به همین دلیل شهرداران با توجه به وظایف خود در حوزه مدیریت شهری و نقشی که در کارگروه‌های شهری پدافند غیرعامل دارند، می توانند سهم بزرگی در ارتقای سطح ایمنی شهرها در همه حوزه‌ها  ایفا کنند.

 دعوت به شركت در راهپیمایی 13 آبان
وی بااشاره به فرارسیدن روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده،‌ گفت: این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت  و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 . مهندس امینی ضمن دعوت از اعضای شورا و مردم به حضور گسترده در مراسم این روز، اظهار داشت: با شركت در این مراسم عمق نفرت خود را به اقدامات استكبار جهانی نشان دهید.وی تاكید كرد: تسخیر لانه جاســــــوسی آمریکا در ایران دستاوردهای ارزشمندی را در دو حوزه داخلی و خارجی برای ملت ایران در پی داشت كه  رشد، کمال و استحکام انقلاب،  تثبیت خط امام به‌عنوان خط سازش‌ناپذیر با غرب،  ضربه مهلک به ضد انقلاب وابسته،  افشای چهره‌های سازشکار و غربگرا و  برهم‌خوردن شبکه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در ایران،  از مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام انقلابی بود.  مهندس امینی گفت: پس از تسخیر لانه جاسوسی، آمریكا دست به اقداماتی بر ضد جمهوری اسلامی ایران زد كه این موارد از آن جمله‌اند: فشار  آوردن به مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت،  ایجاد جو منفی تبلیغاتی علیه دانشجویان مسلمان،  قطع کامل روابط سیاسی در 20 مهر 1359، حمله نظامی به ایران و تجاوز به خاک کشورمان که به شکست مفتضحانه آنها در صحرای طبس انجامید  و نیز محاصره اقتصادی و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال ایران و... هیچ‌کداماز این موارد  تاکنون درعزم ملت ایران برای مقابله با ظلم وبی‌عدالتی جهانی ومنشا اصلی آن در جهان یعنی استکبار جهانی و آمریکا خللی وارد نکرده است.مهندس امینی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به  فرارسیدن روز فرهنگ عمومی، از رسانه‌ها به خصوص رسانه های شهرداری در خواست كرد كه با ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به عنوان یک رسالت نگاه کنند تا با رشد فرهنگ در همه ابعاد و زمینه ها ، شرایط زندگی کیفی در اصفهان  فراهم شود. وی تاكید كرد: این امر در زمینه های رعایت فرهنگ مصرف منابع ارزشمندی مثل آب و سایر انرژی ها مهم است؛  چرا كه همه باید مشکلات آب و هوا و محیط زیست را جدی بگیریم  . وی براستفاده صحیح از آب در آبیاری فضای سبز شهری  تاكید كرد. مهندس امینی همچنین از رسانه ها و به خصوص صدا و سیما درخواست كرد كه با اطلاع رسانی به موقع از تلفات ناشی ا ز گاز گرفتگی د رفصل سرما بكاهند.  مهندس امینی  درضمن  با اشاره به مشكلات پیش آمده طی هفته های اخیر  در مورد  تابلوهای شهری، خواستار ساماندهی تابلو های شهری با هماهنگی اصناف و اتحادیه ها شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار