استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: همدلی و انسجام، اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور را سرعت می بخشد.
کد خبر: ۳۱۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 30 October 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی در جلسه مجمع نمایندگان استان که در محل مهمانسرای استانداری برگزار شد اظهار کرد: برگزاری مستمر و هدفمند مجمع نمایندگان استان از تجربیات و جلسات خوب و مناسبی است که ثمرات و نتایج زیادی را به دنبال خواهد داشت و با تبادل نظر و هم اندیشی می توان به روند توسعه استان شتاب بخشید.

وی افزود: هماهنگی و تمرکز در جهت پیگیری و حل مسائل استان می تواند از آثار مثبت برگزاری این نشست مشترک باشد.

استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان قزوین و تقدیر از نمایندگان به خاطر همراهی و دعوت عمومی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور تصریح کرد: در انجام مطلوب این سفر همه گروه ها و شخصیت ها و مسئولان استان اعم از نماینده ولی فقیه، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه وروحانیت، گروه ها و شخصیت های اثر گذار، اقشار و تشکل های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پای کار آمدند و حماسه بزرگی خلق شد.

همتی افزود: استقبال گسترده و بی نظیر مردم از رئیس جمهور و خلق این حماسه، نشانه و علامت همدلی بین مسئولان و شخصیت های تاثیرگذار استان بود و تجربه ای برای تداوم این انسجام و الگو گرفتن از این همدلی برای سایر برنامه ها و حرکت های بزرگ شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه" علی رغم محدودیت های دولت در بخش اقتصادی و تامین منابع، سفر دستاورد های خوبی برای استان داشت. " خاطرنشان کرد: در این سفر بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال های ۹۵و ۹۶ با تخصیص صدرصد برای اجرای طرح ها و پروژه های سفر اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات سفر براساس برنامه زمان بندی در موعد مقرر اجرایی می شود ادامه داد: دولت، گاوصندوق بزرگی که مملو  از پول باشد به استان ها حمل نمی کند فلذا انتظار این است که نمایندگان مجلس، مدیران و فرمانداران در جهت تنویر افکار عمومی اطلاعات و توضیحات لازم را  در خصوص فرایند اجرای مصوبات سفر در اختیار افکار عمومی و رسانه ها قرار بدهند.

استاندار با اشاره به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان بعنوان یکی دیگر از مصوبات سفر عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار هکتار از این اراضی آماده اجرای طرح می باشد و  ۳ هزار هکتار نیز در دست مطالعه است و هماهنگی لازم با مناطق مختلف به عمل آمده و سعی داریم تمام کارشناسان، مهندسان  وشرکت های تحقیقاتی و فعال در حوزه کشاورزی را  برای اجرای مطلوب این طرح بسیج کنیم تا به نتایج خوبی برسد.

وی افزود: پروژه های حوزه راه مثل جاده قزوین – الموت-تنکابن، جاده رحیم آباد به کلاچای و اجرای دو سد نهب و بالا خانلو در حال اجرا می باشد هیچ نگرانی درخصوص اعتبارات این طرح ها نداریم و پیمانکاران این پروژه ها باید عملیات اجرایی و عمرانی خود را تقویت و فراگیر کنند تا در بازه زمانی مقرر به مرحله افتتاح و بهره برداری برسند.

همتی تصریح کرد: طرح انتقال آب سد طالقان دستاورد سفر رئیس جمهور است و اگر این سفر انجام نمی شد امکان اجرایی شدن این پروژه  وجود نداشت  و هم اکنون توافقنامه اجرای این طرح با بانک پاسارگاد منعقد شده و ضمانت خرید آن نیز از سوی دولت صورت گرفته است و عملیات اجرایی آن اوایل دی ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: به موازات آن شرکت امور آب استان با مشاورین بانک پاسارگاد وارد جزئیات قرارداد شده و از منطقه بازدید داشته اند که تا پایان ابان ماه مقدمات و جزئیات قرارداد و مسائل حقوقی نهایی می شود.

استاندار در پایان به فعال سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اشاره و اظهار داشت: بررسی، پیگیری و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی در صدر اولویت های استان قرار دارد و با مشارکت دستگاه های اقتصادی و بانک های عامل استان و حمایت ویژه دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی استان سعی داریم شتابی در رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار استان ایجاد کنیم.

در این جلسه داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در سخنانی بیان داشت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور باید با جدیت دنبال و پیگیری شوند تا مردم آثار و نتایج آن را در عمل و در زندگی خود مشاهده کنند.

وی افزود: درخصوص انتقال آب سد طالقان به دشت قزوین در مصاحبه ای اعلام کردم که در دوره گذشته فقط ۶۰ میلیون متر مکعب تخصیص برای استان گرفته شده و اعتباری در این زمینه اخذ نشد و آنچه در یک مصوبه مهم است بخش تامین بودجه و اعتبارات لازم است که در گذشته اتفاق نیافتاد و صرفا" در سفر رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان اتفاق افتاد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه از سفر ماهیانه اعضای کمسیون های مختلف مجلس به استان قزوین خبر داد و بر استفاده از ظرفیت و توان این کمیسیون ها برای پیگیری و رفع برخی از مسائل و گره ها از طریق مجلس تاکید کرد.

روح اله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر انجام و پیگیری قول و قرارهای سفر رئیس جمهور بر بسترسازی و حمایت لازم مدیران و دستگاه ها برای جلب و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی تاکید کرد.

بهمن طاهر خانی نماینده مردم تاکستان درمجلس شورای اسلامی در این جلسه رعایت عدالت و پرهیز از نگاه تبعیض آمیز در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها را اصل محوری و اساسی در جهت گیری های مدیران و مسئولین ذکر کرد و در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولان به موضوع اشتغالزایی و رونق واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار