مدیرکل کمیته فرهنگ شهروندی اصفهان خبر داد
تابناک: مدیر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: جشنواره شعر طنز شهروندی برای اولین بار به صورت کشوری در حال برگزاری است که یکی از اهداف آن‌، احیای بداهه‌سرایی در کشور است.
کد خبر: ۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجواد شمس‌آرا ، اظهار کرد: از هشت شاعر منتخب شده، سه نفر از آنها از شعرای اصفهان و مابقی نیز از شاعران شهرهای دیگر کشور هستند که طی دو شب در دو گروه چهار نفره مقابل هم به رقابت می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات جشنواره شعر طنز شهروندی، افزود: این جشنواره طی دو شب در دو گروه چهار نفره برگزار می‌شود و هنر شاعری خود را با دیدن نمایش‌هایی که توسط هنرمندان اجرا می‌شود، در معرض دید همگان قرار می‌دهند.

مدیر کمیته فرهنگ شهروندی ادامه داد: در این برنامه، بعد از اجرای هنرمندان پانتومیم، شاعران باید با توجه به محتوای نمایش، شعر بسرایند و در ادامه نیز هنرمندان گروه تئاتر و سایه‌بازان نیز در مدت معین برنامه خود را اجرا کرده و سپس شاعران باید متناسب با محتوا، شعر بگویند و با هم رقابت کنند.

وی افزود: از جمله برنامه‌های جذاب دیگری که قرار است در این بخش به نمایش گذاشته شود، آیتم عکس و کلیپ شهروندی است که شاعران باید در مورد عکس مربوطه شعر بگویند.

شمس‌آرا تصریح کرد: امشب چهار نفر از شاعران از ساعت 20:30 با حضور عوامل برنامه قند پهلو در تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت دو نفر از آنها به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند.

مدیر کمیته فرهنگ شهروندی در ادامه گفت: فردا شب نیز به همین منوال چهار نفر با هم رقابت می‌کنند و در پایان دو نفر به مرحله نهایی می‌رسند و سپس در روز جمعه نیز با تشکیل یک گروه چهار نفره، قرعه‌کشی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تصمیم داریم که از خروجی این جشنواره، کتابی منتشر کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از طریق آن آموزش‌های لازم را ببینند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار