کد خبر: ۳۱۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 26 October 2016
براساس گزارش سازمان هواشناسی از 2 روز گذشته با کاهش دمای هوا در نیمه شمالی کشور، استان‌های گیلان،اردبیل، مازندران، آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات البرزغربی و مرکزی شاهد بارش برف پاییزی بودند.
طبق پیش بینی این سازمان، امروز چهارشنبه علاوه براستان های مذکور، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد را خواهند داشت. سازمان هواشناسی همچنین از افزایش دوباره دمای هوا از اواسط امروز تا پایان هفته در نوار شمالی کشور خبر داد و دریای خزر را در این مدت مواج پیش بینی کرد. درهمین حال طی امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد وخاک دور از انتظار نخواهد بود، تاحدی که در این رابطه اداره‌ کل مدیریت بحران خوزستان درخصوص وزش باد و گرد و غبار دراستان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
دراین اطلاعیه خطاب به فرمانداران آمده است: با توجه به هشدار اداره‌ کل هواشناسی خوزستان، امروز وقوع بارش‌هایی به‌صورت پراکنده در برخی نقاط استان با احتمال وزش‌ بادهای قابل ملاحظه و برخاستن گرد وغبار محلی بویژه در نیمه غربی و مرکزی استان، پیش‌بینی می‌شود. از این رو، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سامانه های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه برق‌رسانی، نظارت بر وضعیت سیل‌بندها و پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی، به کارگیری تجهیزات وامکانات راهداری و هماهنگی با ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها به منظور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه ناشی از بارندگی در شهرستان‌های شمالی اقدام کنند.
تعطیلی مدارس به دلیل نداشتن سامانه گرمایشی در اردبیل
با بارش نخستین برف پاییزی در اردبیل و برودت هوا، اداره کل آموزش و پرورش استان مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی را در اردبیل دیروز سه‌شنبه تعطیل اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار