کد خبر: ۳۱۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 25 October 2016
روزنامه جهان صنعت در گزارشی نوشت هاست: با وجود آنکه رشد برخی از بخش‌های اقتصاد مثبت شده است و اگرچه پیش‌بینی‌ها، از وقوع رشد پنج درصدی در سال‌جاری حکایت ‌می‌کند اما به نظر‌ می‌رسد رونق مورد انتظار در صنعت حاصل نشده و در برخی بخش‌ها، به ویژه در بخش ساختمان و صنایع وابسته به آن رشد، همچنان منفی است.
 
بر همین اساس بیست و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی استان تهران در حالی برگزار شد که فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه، گلایه‌هایی جدی نسبت به آنچه در سیاست‌های دولت در بخش مالیات و تعرفه‌گذاری وجود دارد، مطرح کردند. آنها معتقدند بیشترین فشار مالیاتی این روزها، به بخش صنعت وارد ‌می‌شود و نوع تعرفه‌گذاری‌ها نیز نتیجه مناسبی در پی ندارد در حالی که به اقتصاد کشور کمکی هم نمی‌کند.

در ابتدای این نشست مسعود خوانساری، دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی استان تهران که در غیاب حسین‌هاشمی استاندار تهران، ریاست جلسه را بر عهده داشت، به مرور برخی از مهم‌ترین تحولات اقتصادی یک ماه اخیر پرداخت و گفت: در موضوع وصول مالیات، بخش صنعت و آن دسته از فعالان اقتصادی که به صورت شفاف فعالیت ‌می‌کنند، بیشترین فشار را متحمل ‌می‌شوند و این نوع مالیات‌ستانی به نوعی صنعت را زمین‌گیر کرده است البته فعالان بخش خدمات و اصناف چنین فشاری را بسیار کمتر احساس ‌می‌کنند.

رییس اتاق تهران افزود: از این رو به نظر ‌می‌رسد، در رشد اقتصادی امسال، صنعت سهم ناچیزی را به خود اختصاص دهد و از این بخش شاید صرفا بخش‌های نفت و پتروشیمی رشد‌های بالایی را رقم بزنند.

خوانساری همچنین از حجیم بودن دولت نیز انتقاد و اظهار کرد: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی نسبت به تعدیل نیرو اقدامی نکرده‌اند. در همین حال نمایندگان دستگاه‌های دولتی که در این نشست حاضر بودند، انتقاد‌های مطرح شده از سوی رییس اتاق تهران را ناشی از مشکلات ساختاری کشور برشمردند و اعلام کردند که حل این مشکلات صرفا از دولت ساخته نیست...

همچنین مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با بیان اینکه فشار مالیات بر بخش تولید، کمرشکن است، گفت: در جلسات ستاد تسهیل و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی و معدنی یکی از سه موضوع مهمی که مطرح ‌می‌شود، موضوع مالیات است و از این ناحیه به طور فزاینده‌ای روی حوزه تولید فشار ‌می‌آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار