آیت الله نمازی در جمع معلمان کاشان:
تابناک:نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که معلم نباید دغدغه معاش و مشکلات زندگی داشته باشد، گفت: مدرسه سازی خوب است اما مهم‌تر از مدرسه سازی حل مشکلات معیشتی معلمان و دانش آموزان است.
کد خبر: ۳۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان کاشان و کارکنان آموزش و پرورش در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) این شهرستان با تبریک روز معلم، کار معلمان را جهاد فی سبیل الله خواند و افزود: کار معلمی که کار انبیای الهی و کار مقدس و محبوبی است اما معلمی مشکلات خاص خودش را دارد.

وی از انسان سازی به عنوان مهم ترین رسالت معلمان نام برد و تأکید کرد: دشمن در عصر پیشرفت های تکنولوژی با استفاده از نسل جدید گوشی های همراه، جوانان و نوجوانان ما را در میان آتش شدید بمب باران فرهنگی و شبیخون فرهنگی خود قرارداده است، از این رو کار شما معلمان امروز از معلمان سال های گذشته به مراتب سخت تر است.


صلاح و سلامت دانش آموزان در گرو مدیریت معلمان است

نماینده ولی فقیه با تأکید بر مراقبت از نوجوانان و جوانان دانش آموز از سوی معلمان مدارس گفت: دانش آموزان سرمایه های ملی، آینده سازمان کشور و مدیران آینده کشور هستند و همانگونه که مقامات امروز کشور در گذشته دانش آموزان کشور بودند، دانش آموزان امروز کشور نیز مدیران فردای کشور هستند که صلاح و سلامت آنها در گرو مدیریت شما آموزگاران آموزش و پرورش است.



به گفته وی، سلامت دانش آموزان زمانی به دست شما معلمان آموزش و پرورش قرار گرفته است که کشور در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار گرفته است.

کار امروز معلمان جهاد فی سبیل الله است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که کار شما معلمان امروز جهاد فی سبیل الله است افزود: کشورهای غربی در گذشته به طوری برنامه ریزی کرده بودند که آموزش و پرورش یکی از ضعیف ترین وزارت خانه‌ها بود و امروز بعد از گذشته 36 سال از انقلاب اسلامی با این همه برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام شده، هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

آیت الله نمازی در ادامه مسأله تعلیم و تربیت را از مباحث ارکانی در نظام توحیدی نام برد و افزود: تمامی ارکان در نظام توحیدی استوار بر علم است، چرا که جهل کارآیی و بازدهی ندارد و جاهل در جامعه همیشه در حاشیه و انزوا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: تجربه تاریخ نشان داده است هر ملتی که مسلح به سلاح علم است بر ملت های دیگر جهان تسلط دارد و یکی از صفات ذات اقدس ربوبی در نظام توحیدی علم او است که خداوند عالم هستی و نظام آفرینش و نظام تکوین را براساس علم خود آفریده است.

وی افزود: ما اگر بخواهیم به دنیا ثابت کنیم که اسلام می تواند جوامع بشری را اداره و مدیریت کند باید فرزندانی را تربیت کنیم که به لحاظ علمی و رتبه های علمی در بالاترین سطح قرارداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که جاهل پیاده است یادآور شد: جامعه ای مقتدر است که در سطح علمی بالایی قرار داشته باشد.

70 درصد معلمان نمونه استان اصفهان از شهرستان کاشان هستند

محمود خدمتی رییس آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز با اشاره به آموزش 55 هزار دانش آموز در مقاطع مختلفی تحصیلی در این شهرستان گفت: این تعداد دانش آموز در 330 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، در حال حاضر دو سوم فضاهای آموزشی کاشان یا فرسوده هستند ویا نیاز به ترمیم و تعمیر اساسی دارند که برای دانش آموزان یک تهدید محسوب می شوند.

وی همچنین با اشاره به این که 54 نفر معلمان شهرستان کاشان امسال به عنوان معلم نمونه استان اصفهان انتخاب و معرفی شدند افزود: این تعداد معلم نمونه از کاشان بالغ بر 70 درصد از معلمان نمونه استان اصفهان هستند.

رییس آموزش و پرورش کاشان یادآور شد: بالغ بر 65/69 درصد از دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان کاشان در کنکور سراسری کشور پذیرفته شدند و رتبه برتر پژوهشگر استان اصفهان به خانم گلستانه از کاشان رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار