رئیس انجمن تئاتر اصفهان:
تابناک: رئیس انجمن تئاتر استان اصفهان گفت: سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان قبل از اینکه شکل بگیرد و راه بیافتد، فرسوده شده و اداره ارشاد هم نتوانست این سالن را به درستی هدایت کند که این سالن نیازمند حمایت‌های دولتی است.
کد خبر: ۳۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، احمد رضائی پیرامون وضعیت سالن های اجرائی تئاتر در اصفهان اظهار داشت: سالن های فعال تئاتر در استان اصفهان شامل هنرسرای خورشید، تالار هنر و سالن استاد فرشچیان است که سالن فرشچیان نسبت به 2 سالن دیگر از سهم کمتری برخوردار است.

وی گفت: بیشترین سهم تئاتر را تالار هنر به دلیل فعالیت اختصاصی در حوزه اجرا ی تئاتر دارد و موازی با آن هنرسرای خورشید است که تئاتر کودک در آن اجرا و در این راستا برنامه های کاربردی دارد.

رئیس انجمن تئاتر استان اصفهان تصریح کرد: اما سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان در حوزه تئاتر قبل از اینکه شکل بگیرد و راه بیافتد، فرسوده شد و از بین رفت و اداره ارشاد هم نتوانست این سالن را به درستی هدایت کند و هر از گاهی آن را به یک بخش خصوصی واگذار کرد.

وی با بیان اینکه سالن تئاتر استاد فرشچیان اصفهان برای تامین تجهیزات خود نیازمند حمایت دولتی است، تصریح کرد: آن زمان که سالن فرشچیان استان اصفهان به حمایت دولتی نیاز داشت تا روی پای خود بایستد و بعد رها شود بدون حمایت رها شد، این سالن از تجهیزات حرفه ای، سالن تئاتر مناسب و استاندارد برخوردار نیست.

رضائی افزود: در جشنواره های تئاتر کودکان 32 گروه نمایشی که نویسنده، کارگردان و هنرمندان خوبی داشتند خود را ثبت کردند از این تعداد 11 گروه کم فعالیت، 6 گروه متوسط و 15 گروه  دیگر، هم در طول سال و هم در جشنواره های مختلف فعالیت زیادی داشتند و یک قوام خوبی به تئاتر کودک دادند.

وی سینما و شهربازی و مسافرت را از دلایل استقبال نکردن مردم از تئاتر برشمرد و در این باره گفت: امروزه مردم اوقات فراغت خود را با رفتن به سینما، شهربازی و مسافرت پر می کنند و توجه کم تری به تئاتر دارند اما اگر بخواهند تئاتری را ببینند، چیزی انتخاب می کنند که بتواند آنها را از نظری فکری و روانی ارضا کند ولی متأسفانه تئاتر ما این قول را به مردم نمی دهد.

رئیس انجمن تئاتر استان اصفهان خاطر نشان کرد: اگر گروه های اجرائی تئاتر و نمایش، تفکر خود را زندگی مردم نزدیک کنند در سطح تئاتر رشد چشمگیری اتفاق می افتد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار