استاندار ایلام خبرداد؛
استاندار ایلام گفت: میزان صادرات کالا از مرز بین المللی مهران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۱۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 17 October 2016
استاندار ایلام گفت: میزان صادرات کالا از مرز بین المللی مهران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد افزایش یافته است.
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: صادرات 2 میلیارد دلاری برای سال 1395 از مرز مهران هدف گذاری شده است که خوشبختانه در 6 ماهه اول سال بیش از 50 درصد آن محقق شد و با توجه به اینکه میزان صادرات در 6 ماهه دوم بطور معمول بیش از 6 ماهه اول است، پیش بینی می شود بیش از هدف تعیین شده، صادرات از مرز مهران صورت پذیرد.
وی افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، بیشتر بر صادرات کالاهای کم حجم اما با ارزش دلاری بالا تأکید و توجه می شود.
استاندار ایلام به منظور رفع موانع صادرات از مرز مهران، خواستار برگزاری نشست هایی با حضور مسؤلان مربوطه از جمله اتاق بازرگانی، سازمان همیاری شهرداری ها، نماینده تجار و ... شد و گفت: در جلسات مشترک با یکدیگر بهتر می توانیم موانع را برطرف کنیم.
مروارید همچنین به دستگاههای خدمات رسان تاکید کرد: تا حد امکان با سرمایه گذاران در خصوص سهولت دریافت خدمات و همچنین تخفیف و تقسیط هزینه اشتراک خدمات همکاری کنند.
وی با اشاره به طرح هایی که نیازمند تصویب در سطح ملی هستند، یادآور شد: بایستی با استفاده از توان کارشناسی استان طرح هایی قوی تهیه شود تا به آسانی مورد تصویب در شوراهای ملی قرار گیرند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی به منظور تهیه برنامه های صادرات محور بخشی مربوط به خود از آمار و اطلاعات موجود در اداره گمرکات استان بهره گیری کنند.
حشمت الله عسگری افزود: سرمایه گذاران در تهیه طرح توجیهی خود تمام هزینه ها و از جمله هزینه های اشتراک خدمات را لحاظ کنند تا با شروع کار با مشکل تأمین هزینه ها مواجه نشوند.
وی در خصوص ساماندهی غرفه های تجاری مهران نیز تاکید کرد: بی نظمی هایی در زمینه استفاده از غرفه های تجاری وجود دارد به شکلی که بخشی از آنان توسط خود مستأجران به کاربری خدماتی تغییر کاربری داده و بخشی نیز به افراد غیر واگذار شده اند.
وی اضافه کرد: در حال ساماندهی این وضعیت هستیم و تنها به افرادی واگذار می شوند که در این غرفه ها فعالیت و به کار تجاری و صادراتی بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار