تابناک: اصفهان که روزی به باغ شهر معروف بوده است هر سال بر کویری شدن این شهر و از بین رفتن نمای سرسبزی استان اضافه می‌شود و درختان و چمن‌ها و سرسبزی از این استان رخت برمی‌بندد.
کد خبر: ۳۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 16 October 2016
تابناک اصفهان: اصفهان که روزی به باغ شهر معروف بوده است هر سال بر کویری شدن این شهر و از بین رفتن نمای سرسبزی استان اضافه می‌شود و درختان و چمن‌ها و سرسبزی از این استان رخت برمی‌بندد که به قول مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان علاوه بر بحران آب، افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای و گرد و غبار حاوی گازهای خطرناک، بیشترین آسیب را به فضای سبز اصفهان طی این سالها وارد کرده است.
 
اصفهان که به دلیل عوامل محیطی و جو ناپایدار هوا امروز به  شهر کویری مبدل شده است ،عوامل انسانی و دست ساز بسیاری هم در از بین رفتن باغ شهر اصفهان نقش داشته است.
 
بریدن درختان از سطح شهر و جابه جا کردن درختان به دلیل توسعه خیابان‌ها و انتقال آن به مکان‌های دیگر در از بین رفتن بسیاری از درختان قدیمی شهر اصفهان نقش داشته است.
 
امروز فضای سبز اصفهان در خطر است به طوری که مدیر عامل فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد که ما هنوز نتوانستیم به سرانه 29 مترمربع فضای سبز برای هر نفر برسیم و این یعنی یک فاجعه زیرا که اصفهان که خود در انبوهی از کویرها قرار دارد و در آماج بسیاری از ریزگردها هست تنها وجود درختان و فضای سبز و وجود بیشترین پارک‌های آن کمی هوا را متعادل می‌کرد.
 
امروز اگر سیاست بر از بین رفتن فضاهای سبز و هیچ جایگزینی برای چمن‌کاری و سلامتی درختان نباشد به طور قطع با رشد بیماریها از جمله قلبی و عروقی و تنگی نفس و غیره و افزایش اضطراب و استرس و افسردگی ها مواجه خواهیم شد که چه بسا اینگونه شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار