مصوبه شورایعالی آب یا تفاهنامه؛ کدامیک برنده تر است؟!؛
تابناک: جای تامل دارد که وقتی یک سند بالادستی در کشور ما که امضای معاون اول رئیس جمهور را پای خود دارد طی بیش از یک سال اجرا نمی شود اما اکنون مسئولان انتظار دارند از تفاهم نامه ای که امضای دو استاندار را دارد، اجرایی شود؟!.
کد خبر: ۳۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 11 October 2016
تابناک اصفهان: عملکرد ضعیف وزارت نیرو در تقسیم آب حوضه زاینده رود یا بهتر بگویم مدیریت نکردن و حتی خارج کردن مدیریت حوضه زاینده رود از دست مسئولان استان اصفهان همه و همه باعث شد که در این سالها با غارت آب مواجه شویم.
 
آبی که هر قطره آن حقابه‌ و حق و حقوقی قانونی داشت، دچار برداشت‌های غیر مجاز شد و هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام شد.
 
اصفهان خشکیده شد، سال به سال بر بحران آب آن افزوده شد، مردم اصفهان شیوع انواع بیماری را تحمل کردند، افسرده و مبتلا به سرطان شدند و ده ها بیماری دیگر که تنها عامل آن غارت آب بود.
 
اصفهانی که بهترین موقعیت سوق الجیشی را دارد، بهترین آثار تاریخی را دارد، زیباترین چهره را در سطح کشور دارد و به راحتی می‌توانستند با استفاده از ویژگی‌های ممتاز این استان، برای ایران درآمدزایی کنند امروز به شهر مرده‌ای مبدل شده که حتی مردم این شهر نیز در فکر تخلیه استان هستند.
 
اصفهانی که همیشه بخشنده بوده و آب را به کام بسیاری از استان‌ها ریخته است، مردمی که تا خواستند ناله‌ای از بی‌آبی و حق قانونی خود سر دهند، مسئولان در بلندگوها اعلام کردند مردم اصفهان نجیب هستند و دم را فروبستند امروز زمینش از بی آبی ترک خورده است.
 
ظلم‌هایی که طی این سالها بر اصفهان و مردم اصفهان روا شده است فقط مردم این استان را در بر نمی‌گیرد بلکه آتشی است که به طور قطع به جان دیگر استان‌ها نیز کشیده خواهد شد.چون تمام مردم سوار بر کشتی ای به نام ایران هستند!.
 
طی این سالها طومارنامه‌های مختلفی از سوی گروه‌های مختلف به مسئولان نگاشته شد اما هیچ یک نه بر هوشیاری مسئولان افزود نه راهگشای حوضه آبریز زاینده رود شد.
 
پس از هر بار اعتراض گروه‌های مختلف مردم اصفهان ، برای دلخوشی طرحی را مصوب کردند تا روشنی دل مردم این استان شود و یکی از این طرح ها، مصوبه 9 ماده‌ای آب بود که امروز استانداران اصفهان و چهار محال بختیاری به خاطر عدم توانایی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای خود پای در میدان گذاشتند اقدام به امضای تفاهم نامه‌ای کردند که کشاورزان اصفهان به این تفاهم نامه دل خوش کرده‌اند و باز هم امیدی شد تا به سهم حقابه خود برسند.
 
تفاهم نامه ای که نشان میدهد، مصوبات 9 ماده ای احیای زاینده رود برخلاف گفته های مسئولان استان تاکنون به خوبی اجرایی نمی شده است و حالا قرار است با تفاهم بین دو استان این مفاد به مرحله اجرا برسد.
 
جای تامل دارد که وقتی یک سند بالادستی در کشور ما که امضای معاون اول رئیس جمهور را پای خود دارد طی بیش از یک سال اجرا نمی شود اما اکنون مسئولان انتظار دارند از تفاهم نامه ای که امضای دو استاندار را دارد، اجرایی شود؟!.
 
این مسئله نشان میدهد، یکی از طرفین طی این مدت به وظایف قانونی خود عمل نکرده است و استانی که ضرر بیشتری در این بین کرده، مجبور به رفتن پای میز مذاکره و امضای یک تفاهم نامه که ضمانت اجرای مفاد آن در ابهام است، شده است.
 
امینی، رئیس انجمن صنفی کشاورزان با اشاره به اینکه این تفاهم نامه می‌تواند راهگشایی برای احیای حوزه زاینده رود باشد، افزود: اینبار مردم خود مدیریت حوزه زاینده رود را به دست خواهند گرفت چراکه دیگر از دولت کاری بر نمی‌آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :