رنج های سوء مدیریت برای مردم؛
تابناک: این بیماری امروز در حالی کنترل شده که خشکی زاینده رود و عدم جریان آب در شهر اصفهان در تمام فصول، بار دیگر هشدارها برای شیوع بیماری سالک در بین مردم را افزایش داده است.
کد خبر: ۳۰۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 10 October 2016
تابناک اصفهان: سالک یک بیماری پوستی طولانی‌مدت که گاهی همراه با درد(خود زخم) است که به دو صورت خشک یا مرطوب بروز می‌کند.

بیماری سالک در دوره‌های گذشته در سطح ایران شایع بود که با تلاش‌های مستمر مسئولان بهداشتی ، این بیماری امروز در حالی کنترل شده که خشکی زاینده رود و عدم جریان آب در شهر اصفهان در تمام فصول، بار دیگر هشدارها برای شیوع بیماری سالک در بین مردم را افزایش داده است.
 
مدیر گروه مبارزه با بیماریهای واگیر و غیر واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان در این ارتباط گفت: با کمبود آب در اصفهان، کشاورزی تعطیل شده است و موش‌های ناقل بیماری سالک که با ساقه محصولات تغذیه می‌کردند امروز به سمت منازل مسکونی برای پیدا کردن غذا رفتند و این یک هشدار جدی برای افزایش بار بیماری سالک است.
 
رضا فدایی اعلام کرد: موش‌های ناقل بیماری سالک با موش‌های شهری تفاوت دارد و تنها نگرانی ما از موش‌های ناقل بیماری است که به سکونتگاه‌ها روی آوردند.
 
وی بیان داشت: به طور قطع خشکسالی در بروز بیماری‌ها بی تاثیر نیست اما اینکه تا چه اندازه ای سبب افزایش بار بیماری‌ها واگیر و غیر واگیردار می‌شود تاکنون این ارتباط مورد ازمایش قرار نگرفته است.
 
فدایی بیان داشت: همچنین اثر موش‌های شهر بر افزایش بار بیماریها نیازمند آزمایش است که این مهم نیز هنوز مورد تحقیق و آزمایش قرار نگرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار