مرادی:
تابناک: مدیرعامل تندیس فیلم سپاهان با انتقاد از بروکراسی‌های اداری در خصوص بحث تولید فیلم در اصفهان گفت: بچه‌های سینمایی و متخصص این امر در اصفهان دچار مشکل شدید هستند و متأسفانه ورود نیروهای غیرمتخصص که تجربه و دانش کافی را ندارند ، به ماهیت، پرستیژ و کیفیت سینمای اصفهان ضربه‌های سنگینی وارد کرده است به‌گونه‌ای که اصفهان در سینما حقیقت تهران در سال گذشته به‌شدت نزول پیداکرده بود و به‌طور شفاف باید گفت سبک شد.
کد خبر: ۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 04 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابراهیم مرادی، اظهار کرد: سینمای اصفهان باید با كمك از سازمان‌های مردم‌نهاد، نظام پیدا می‌کرد که خوشبختانه در سال‌های گذشته به‌تدریج این اتفاق رخ داد درحالی‌که تا مدتی قبل اصلاً این تشکل‌ها وجود نداشت و نظامی در این خصوص موجود نبود.

وی بابیان اینکه تاکنون آنچه اتفاق افتاده در این حوزه به همت افراد درون سینمای استان و باهمت آن‌ها رخ‌داده است، افزود: مهم‌ترین حامی و حمایت‌کننده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان است که متأسفانه در این سال‌ها به لحاظ دولتی به دلیل نبود بودجه کمکی نکرده‌اند و پشتیبانی هم به‌واسطه آن وجود نداشته است.

مدیرعامل تندیس فیلم سپاهان با اشاره به اینکه بدنه سینما باید برای رفع مشکلات خود وارد میدان شود، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل سینما و سینما دوستان اصفهان امروز، سرمایه‌گذاری و اقتصاد است و سینمای اصفهان از این نظر در حال دریافت شدیدترین ضربه‌ها است پس حالا که سمن‌ها در حال تشکیل است بهتر است اداره کل حداقل حمایت‌های لجستیکی انجام دهد.

مرادی با انتقاد از بروکراسی‌های اداری در خصوص بحث تولید فیلم در اصفهان تصریح کرد: بچه‌های سینمایی و متخصص این امر در اصفهان دچار مشکل شدید هستند و متأسفانه ورود نیروهای غیرمتخصص که تجربه و دانش کافی را ندارند ، به ماهیت، پرستیژ و کیفیت سینمای اصفهان ضربه‌های سنگینی وارد کرده است به‌گونه‌ای که اصفهان در سینما حقیقت تهران در سال گذشته به‌شدت نزول پیداکرده بود و به‌طور شفاف باید گفت سبک شد.

وی اضافه کرد: عدم مدیریت قاطع اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان باعث شد تا یکسری ارگان‌های مختلف وارد فضای فیلم‌سازی شوند و تولید فیلم را به دست بگیرند مثل شهرداری که نه تخصص واقعی دارند و نه تجربه کارکردن، دارندو فقط به واسطه رابطه وارد فضای فیلم‌سازی می‌شوند و نبود این مدیریت قاطع، سینمای اصفهان را دچار بحران کرده است.

این تهیه‌کننده اصفهانی ادامه داد: برگزار نشدن فیلم فجر در سال جاری یک نمره منفی به اداره ارشاد اصفهان و یک تلنگر بود تا بدانند نمی‌توان اداره ارشاد را بدون تعامل اداره کرد. متأسفانه فضاي تعامل هیچ‌گاه در اصفهان نبوده و به همین دلیل وقتی هم فیلم فجر به اصفهان می‌آید آن شور و حال شیراز و مشهد در اصفهان نیست.

مرادی خاطرنشان کرد: دوستانی که متولی ساماندهی امور سینمایی در ارشاد هستند از ورود نیروهای غیرمتخصص جلوگیری کنند و یک سازمان قوی از سینماگران اصفهانی تشکیل دهند تا بتواند جلوی افراد غیرمتخصص را بگیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار