میوه با طعم گاز؛
تابناک: وجود نوبرانه پاییز مثل نارنگی، پرتقال، انارو غیره در بازار که هنوز مهرماه به نیمه هم نرسیده است با پوست‌های تیره رنگ و ترش مزه تنها خبر از میوه‌هایی رنگ آوری شده با گاز اتیلن را می‌دهد.
کد خبر: ۳۰۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 06 October 2016
تابناک اصفهان: وجود نوبرانه پاییز مثل نارنگی، پرتقال، انارو غیره در بازار که هنوز مهرماه به نیمه هم نرسیده  است با پوست‌های تیره رنگ و ترش مزه تنها خبر از میوه‌هایی رنگ آوری شده با گاز اتیلن را می‌دهد.
 
مصرف میوه زمانی به سلامتی بدن کمک می‌کند و از سوی پزشکان توصیه شده است که  تنها در فصل و موقع خود مصرف شود، اینکه امروزه میوه‌ها را در همه فصول قابل دست‌یابی است بیش از اینکه جای خوشحالی داشته باشد بیشتر نگران کننده است.
 
میوه‌های پاییزی که به گفته نایب  رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار برخیش از اواخر مهرماه و برخی دیگر از اواسط آبانماه یا اوایل آذرماه به بار می‌نشیند و قابل عرضه در بازار و مصرف است.
 
وی بیان داشت: نوبرانه‌های پاییز که هم اکنون در سطح بازار می‌بینید رنگ آوری شده است.
 
منظور از رنگ آوری شده استفاده از گاز اتیلن است که میوه‌های نارس که رنگ پوست تیره دارد، روشن و به عنوان میوه رسیده به بازار عرضه می‌کنند که با مصرف آن، میوه ترش مزه است.
 
بر اساس استاندارد باید دو درصد از گاز اتیلن استفاده کنند که تنها پوست آن روشن شود اگر بیش از این مقدار استفاده شود، سبب مسمومیت در مصرف کنندگان می‌شود.
 
اگر از عرضه میوه‌های نارس به جای رسیده در سطح بازار بگذریم و استقبال مردمی از سر ناآگاهی به میوه‌های سردخانه‌ای می‌رسیم که این میوه‌ها در فصول غیر از زمان باروری در سطح بازار نه تنها برای سلامتی مفید نیست بلکه برای بدن آسیب‌زا است.
 
نداشتن آگاهی مردمی در این ارتباط باعث شده که بیشترین استقبال از این دست میوه‌ها شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار